måndag 24 november 2008

Snö.

Jag måste börja med att säga att kakaoälskare är duktiga på det här med undersökningar. Ni är många som redan gissat på vad som låg i min dunjacksficka och jag förstår att ni är nyfikna på svaret. Men den som väntar på något gott...

Söndagen bjöd på ännu mera snö och i den stod vi och tittade på Alva som spelade fotbollsmatch (hon var målvakt) i Viksjö. Det var kallt! Men de vann med 2-0.

När vi kom hem tog Adam och Alva ett bad (för att tina upp) och vi åt lunch innan barnen skulle ut på nya äventyr med kompisar.

Jag och Lasse gav oss ut för att besöka nya affärer. Lite mer kläder och en och annan julklapp...

Sedan skickade jag upp Lasse på vinden för att plocka ner jullådan, så att jag i lugn och ro kan börja pynta i veckan (intalade jag honom).
Innan jag gick och la mig var både ljusslingan i busken utanför och på balkongen på plats, adventsljusen arrangerade i staken och snögubben och jultomten (i tyg) stod utanför garagedörren och hälsar välkommen.
En julost är också inhandlad så numera består mina frukostar av julknäcke med julost på och en mugg te. Snart är det jul...

På TV är inte de ensamma mammorna ensamma längre.

Dagens måste: Snöskyffel.

Inga kommentarer: