lördag 8 november 2008

Smedenträff.



Igår var en lugn dag. Efter morgonpromenaden tog Doris och jag det lugnt (tvättade bara en maskin tvätt) fram till lunch då Adam med kompis kom hem från skolan och vill ha något att äta. Curlingmamman stekte korv och kokade makaroner till killarna som bänkat sig framför datorn.

När Lasse kom hem gick vi en sväng med Doris, jag tycker det är mycket roligare att gå när man har sällskap. Sedan ägnade jag en stund åt att försöka få mitt hår rakt, eftersom vi skulle gå bort på kvällen. Tack gode gud för plattången!

Vi är ett gäng kollegor, som har jobbat tillsammans på Smedshagsskolan, som brukar träffas några gånger per år. Vi turas om att stå för spektaklet, som alltid är väldigt trevligt och bjuder på många hysteriska skrattanfall. Igår var inget undantag.
På skoj brukar vi kalla träffarna, Tjejkväll med Lasse (eftersom han är den enda deltagande killen) och det såg man verkligen bevis på igår kväll när en del handväskor hade blivit parkerade under ett bord. Jag var bara tvungen att föreviga...

Ma och Pa spenderade fredagskvällen med barnen och djuret. Jag tror alla inblandade var nöjda med den lösningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltid kul att "mysa" med barnen...djuret är tyvärr inte lika intresserad av att mysa,där är det bara lek som gäller...idag har jag smygbörjat "jula" hemma i form av ett fint ljusarrangemang med mossa, det är väl snart 1:a advent eller ???? kramar fr. H-by

Annelie sa...

....äntligen lyckas jag få ned några rader...har väl kommit in som en "sen" gäst i asken,
tänker ju på GI...=)
men oj, vad jag uppskattar dina rader!
Du skriver så att det känns som jag sitter hemma hos er och hör dig.
Vilken glädje att få känna det, nu när jag bor här och inte där.
Vilken lyx att få ta del av ert på detta sätt.
Nog om det, stor kram från Öland,
tänker på er idag