fredag 21 november 2008

Bilirubin.

Härligt med fredag igen. Veckorna går så fort, på både gott och ont. På gott, för att jag har fått vara med ytterligare en vecka och på ont, för att det är en vecka närmare det oundvikliga, när det nu blir. Men jag kan ju säga att det blir väldigt påtagligt i vårt liv när det är en massa "krångel" istället för att allt bara flyter på.

Bilirubinvärdet är fortfarande högt och Dr Lidbrink har ringt runt till läkare världen över för att få några klartecken. Som det ser ut nu så ska jag sluta med de nya dyra tabletterna (som blev billiga, kommer ni ihåg?) och lämna blod en gång i veckan för att se om bilirubinvärdet återgår till det normala. Troligtvis är det dessa tabletter som min lever inte klarar av, det fanns ett liknande fall där det blivit allvarliga leverskador (precis som om min lever inte redan är allvarligt skadad!). Det är klart att det känns tryggt att veta att det är tabletterna som orsakar det förhöjda värdet men samtidigt är det ett preparat mindre att behandla mig med. Vilket inte känns så kul.

Men jag tänker göra som Dr Lidbrink sa, och ta vara på och njuta av helgen!

Jag skulle också vilja göra er uppmärksamma på att min chokladask öppnats över 20 000 gånger. Jag får en bild framför mig från Ikea där en låda dras ut av en maskin, hur många gånger går det? Jag hoppas att min ask kommer att kunna öppnas många många gånger till...

3 kommentarer:

Anne sa...

Hej vännen!
Jävla skitbesked man ska få - är det inte det ena så är det det andra. Har själv fått "sugiga" besked men vad kan man göra?? Typ inget...
Vi får väl roa oss bäst vi kan - med idol och lite chips tror jag.
Klart att jag ska fortsätta öppna din ask( alltså chockladask) MÅNGA GÅNGER till.
Här ska vi inte lägga locket på...
Kram

Anonym sa...

Jag öppnar varje dag, oftast är det körsbär i likör som serveras, men ibland trillar man dit på en höstnougat, som man helst skulle vara utan.. brrrr.. Som när du fått dåliga besked.
Jag räknar med att njuta av din ask mååånga gånger till!
Fram för en ask med BARA körsbär i likör!!
Kram från oss till er!
/Anneli

Anonym sa...

Självklart öppnar jag din ask varje dag. Det tänker jag fortsätta med länge än.
Vissa bitar smakar inte så bra,men det är bara att testa en annan.
De flesta är goda trots allt.

Kram från Linköping