onsdag 26 november 2008

Julmys.

En snabbrunda med Doris imorse (vi träffade den äldre mannen med sin hund men vi gick ifrån honom!), sen skyndade jag mig till vårdcentralen för att lämna ifrån mig lite blod. Det är bestämt att jag ska göra det en gång i veckan, för att de ska se om/när mitt bilirubinvärde har sjunkit till normala värden igen.

För övrigt är de biverkningar som jag fick av tabletterna (som jag slutat med) nästan borta. Inte något ont som inte har något gott med sig...
Nästan inget illamående, nästan ingen diarré och nästan inga prickar kvar i ansiktet. Det finns hopp om livet.

När jag varit på vårdcentralen strosade jag omkring lite i Vällingby och insöp lite julstämmning. Passade också på att köpa pepparmintsolja, så att Lasse kan göra mintkyssar (fast jag tycker bättre om hans riktiga...) och saffran så att jag kan baka fler lussebullar.

Här hemma är det färdigpyntat och jag går bara omkring och myser till julmusik, som är det enda som spelas nu.

Dossyster är tillbaka från New York och vi har avverkat veckan som gått per telefon. Det var kul att höra att hon haft det bra.

Onsdagkväll betyder myssim för Lasse och min bror, själv tittar jag på de gråtande männen som vill bli Bonde-Peters "fru"...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vad skönt att du slipper biverkningarna. Det låter riktigt mysigt med julstämningen som du fxar till därhemma hos er...Kram från Spångakusinen.