torsdag 13 november 2008

Torsdag.

En ruggig dag när jag bara suttit inne och kurat, ja förutom när Doris behövt komma ut och kissa.
Har passat på att tvätta undan lite sommar- och höstkläder som hängt i garaget/hallen. Vilken plats det blev för våra tjocka vinterjackor!

Jag har också förberett inför imorgon då det är fullt upp.
Vi ska ha en kompis med kille och bebis på middag. Vi hade tänkt oss ett osttema eftersom killen älskar ost, och vi brukar ha lite skojigt åt det. Jag ska vara lite crazy och våga mig på ett nytt påhittat recept, får se om det blir bra. Det är bestämt att de ska stå för efterrätten annars hade en mumsig cheesecake varit på sin plats.

Men innan dess ska vi på en minnesstund för en föredetta elev som dog i cancer för ett år sedan, efter att ha kämpat i knappt två års tid. Hon begravdes på sin 19-års dag, så imorgon skulle hon fyllt 20. Hennes familj har ordnat med en minnesstund vid hennes grav och efterföljande middag (som vi tänker hoppa över för att äta med vänner hemma). Det ska bli trevligt att träffa hennes familj igen men det hade varit trevligare under andra omständigheter.

Nu hoppas jag bara på en lugn natt utan Doris gnällande. Vi försöker nämligen vara konsekventa, människorna i sin säng och hunden i sin...

Inga kommentarer: