söndag 23 november 2008

Vinterkläder.

Efter att ha skottat ut oss från huset på lördagsförmiddagen körde vi Adam till min bror och sedan åkte de och spelade hockey. Alva hade fotbollsträning i Hässelby så när vi kört henne dit tog vi en riktig vinterpromenad runt Tempeludden. Solen sken och den tio centimeter djupa snön gnistrade.

När all kroppslig träning var slut träffades vi på Stadium för att uppdatera vår vintergarderob. Det blev kängor, underställ, skidglasögon, jackor, en mössa, strumpor, en tröja och skosnören. I min nya dunjacka hittade jag något mycket oväntat, och eftersom jag vet att ni har barnasinnet kvar, och tycker om mina undersökningar ska ni få gissa vad jag hittade...

Ma och Pa hade bjudit in oss på middag, så vid middagstid begav vi oss dit och blev serverade en mycket god skaldjursgryta med ris (eftersom Adam tog först fick han flest räkor...) och äppelpaj med vaniljsås. Allt hemmagjort!

Efter Stjärnor på is åkte vi hem genom en vintrig förort.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet ha, ha, ha......// Mamma

Anonym sa...

en reflex?

Anonym sa...

Är ju tvungen att ge mig på en gissning.. Hittade du kanske någon liten lapp med något sött meddelande på eller så lite MONEY =)kanske!?

...Hur som helst låter det som om ni ha haft en nice dag med promenad & shopping & middag...

Kram ullis...