söndag 9 november 2008

Firande.

Dagen började med att hela familjen var på Alvas fotbollsavslutning. Under tiden hon värmde upp gick Lasse och jag en promenad, bland en massa fina villor och trädgårdar, med Doris. Vi blev stående utmed fotbollsplanen i över två timmar så sedan fick vi väldigt bråttom hem för att äta lunch och slå in paket.

Idag har vi nämligen firat både fars dag och min brors 34-årsdag. Eftersom mormor inte vill gå ut så tog vi med paket, kaffebröd och tårta och kalasade hos henne. Det är roligt att hon, trots sin ålder på 83 år, hänger med på våra skämt. Även snuskskämten faktiskt!

Barnen (ja, vi också!) vill gärna umgås med min bror så därför fick han äta sin födelsedagsmiddag hos oss. Jag är en hyvens syster och vi vet att han tycker om tacos, därför var middagsvalet aldrig något problem.

(Jag har bajsat korvar idag, för första gången på två månader, och jag fick klämma ut dem som vanligt folk. Häftigt! Vi firade det också. Firas det som firas kan...)

Inga kommentarer: