torsdag 6 november 2008

Kön?

Jag har lagt till en ny undersökning där jag vill veta om du som öppnar min chokladask är kvinna eller man, men det låter så vuxet, så vi säger tjej eller kille istället. Jag har uppfattningen att det här med bloggar är en typisk tjejsak. Att det är flest tjejer som skriver och kanske även läser. So prove me wrong!

Vill även passa på att göra lite reklam för ett program som visas på svt 2 ikväll klockan 21.30. Det heter Himlen kan vänta, vilket påminner om namnet på vår bok, Livet kan inte vänta. Det handlar om samma sak, nämligen människor som drabbats av en dödlig sjukdom, hur de lever sina liv och tar vara på det. Programmet handlar inte om döden utan om livet, precis som boken, och är tänkt att vara till stöd och tröst för andra drabbade och anhöriga. Jag tror det kan vara bra och tänker i alla fall titta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag tänker se programmet ikväll. Det känns så aktuellt nu sedan jag har "lärt känna" dig och Sabina. Sköt om dig! /E (som i Emma inte Emil eller Erik)

Anne sa...

Hej
Tycker det är jobbigt att titta på en del sådana program - det lägger sig lixom i ansiktet. Jag har ju facit men gillar inte att bläddra i det så ofta.
Jag ser fram emot er bok - den ska jag läsa och hoppas på många goda skratt men vet att även tårarna kommer att trilla. Konstigt det där med tårar - de har flyttat framåt i tårkanalen och lyckas alltid hitta ut! Det fanns en tid när man kunde blinka bort dem...längesen nu!
Härligt med julbak förresten, ska klapparna oxå öppnas "liiiite" innan eller där kan du hålla dig?? =)

Kramis

Anonym sa...

Vad bra att du påminde oss vill ju gärna se den! Om jag lyckas hålla mig vaken är redan trött efter dagens full dos.... Kramiz

Anonym sa...

systemet Hässelby Torg har 164 flaskor Blossa 08 blåbär, hör av dej om jag ska hoppa in å köpa , är ju ändå i närheten, behöver ju inte köpa alla 164 !!!!!!!! ses imorgon kväll, Natti Natti fr. Hässelby