lördag 8 november 2008

Taxichaufför.

Idag har jag fått inblick i en taxichaufförs liv.

Min första körning var beställd till klockan 10 och skulle ta Adam till Vällingby för att slipa hans skridskor. Därifrån åkte vi vidare till Bromma där min bror bor. Adam inklusive hockeyprylar bytte bil och jag åkte hem.

Körning nummer två var beställd av Lasse till klockan 11.10 och skulle ta honom till Spånga Station. Han skulle nämligen ta pendeltåget till Stockholmsmässan där han och en kompis skulle tillbringa några timmar på mässan Det Goda Köket, en mässa om mat, dryck och köksutrustning. Han måste ha sett vansinnigt malplacerad ut, han som bara kan laga två maträtter och knappt vet hur en visp ser ut! Men han hade med sig en chokladask hem så jag är nöjd.

Jag var hemma några timmar tillsammans med Alva som bakade chokladbollar (hon hittade inte receptet för det stod som negerbollar i Sju sorters kakor. Hon tyckte det var konstigt eftersom det HETER chokladbollar!)

På körning nummer tre klockan 13.45, hämtade jag Adam hos min bror i Bromma igen. De var nöjda efter dagens hockeyspelande.
Jag "dumpade" Adam och Doris en bit hemifrån och fortsatte till Vällingby med Alva. Vi rusade till Systemet, som stänger klockan 15, och köpte tre flaskor Blossa 08! Snart är det jul!!
Sedan vidare till några andra butiker, och där i en av dem, införskaffades årets första julklapp! Snart är det jul!!

Hem igen för att hinna gå en promenad med Doris innan dagens sista körning, den som klockan 17.10 skulle ta Lasse från Spånga Station hem till Vällingbyvägen och middagsbordet.

Puh! Nu ser jag fram mot en skön kväll i soffan framför Stjärnor på is, och kanske att Alva bjussar på en och annan chokladboll...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej,det var ett tag sen,kollar din blogg nästan varje dag, låter som om du har fullt upp, läste att Lasse hade varit och besökt mässan igår, jag ska jobba där imorgon, mitt jobb har en monter där,tur att man jobbar då hinner man inte provsmaka allt, jobbar mellan 9-18 sen lär man vara helt slut.Vi hade en tuff dag i kyrkan igår, men skönt att den dan är över,det var jättefint,men man tänker på sig själv i samma stund, ja du vet vad jag menar,häromnatten när jag vakna av frossa p.g.a sprutorna så tänkte jag att fan jag skiter i dom,sen nästa stund så tänker man att jag måste stå ut och det måste du och din boksyster också,hade en riktig " tröttvecka " förra veckan som va en cellgiftsvecka,kram till dig från mig
Åsa