måndag 1 december 2008

Minnen.

Den 1 december för två år sedan var en fredag. Barnen var hos sin pappa. Jag, Lasse och Filuren, som låg i min mage, gick till jobbet som vanligt.
Det var adventsfika i personalrummet på eftermiddagen och Idolfinal mellan Markus Fagervall och Erik Segerstedt på kvällen.
Men innan dess hade jag ett läkarbesök inbokat på vårdcentralen eftersom jag hade ont i magen och det berodde inte på Filuren.
Från vårdcentralen blev vi skickade till akuten. Där gjorde döden sitt inträde i vårt liv.

Det blev varken adventsfika eller någon Idolfinal...

Att säga att någon drog undan mattan är ett milt uttryck för vad vi gick igenom den dagen.
De flesta minnen jag har är ljusa, roliga, trevliga, sköna och bra.
Men minnena från den här dagen är mörka, sorgsna, onda och fruktansvärda. De river, klöser och hackar sönder min kropp en dag som denna.

Alva brukar säga att det ibland känns som om hon har en klump i halsen och att hon vill gå ut i skogen och slå hårt i en sten. Idag känner jag som hon gör ibland...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så ett datum kan påverka. Jag känner med dig i dag. Hoppas det blir en bättre dag än förutsättningarna är. Om det blir för jobbigt så tycker jag att du ska gå ut i skogen och slå på en sten. Jag tror att det är bra.

Sen beklagar jag det där med Filuren. Det hade jag ingen aning om.

Om du orkar, berätta gärna mer hur det var när skitsjukdomen upptäcktes.

Kram från en trogen bloggläsare

Anonym sa...

Hm. Säger som föregående; kan du berätta mer om den dagen? Vad hände?
Berätta om Filuren, om du orkar vill säga.

Kram från en annan trogen bloggläsare.

Camilla sa...

Hej Ulrika!

Beklagar det som hände:-(
Känner med dej.
Vad mer kan man säga? Ibland gör minnena så ont, så ont...
Var rädd om dej
Bamse Kramizzzzzzz
Camilla T

Anonym sa...

Tänker på er så mycket idag. Gråter med er för sjukdom och förlust av filuren.

Kramar

Anonym sa...

ja tänk man kommer ihåg varje minut den kvällen, men vi är också tacksamma för varje dag vi har varandra och det gäller att ta vara på tiden på allra bästa sätt, tänker på er idag VARMA KRAMAR till er alla från H-by

Anonym sa...

En värmande tanke till familjen...
Kram Henrik

Anonym sa...

Lider också med dig och allt det hemska som har hänt. Men vi är i alla fall väldigt glada och tacksamma att du finns kvar.
Kramar från Kallhäll