tisdag 30 december 2008

Paket.


Igår hade vi vår andra julafton. Ma, Pa och min bror kom hit för andra gången, vi åt middag och öppnade julklappar. Jösses, vad paket barnen fick! Men det fick bli så i år, jag hade både lust, ork och ekonomi. Det var så mycket paket att jag glömde en påse med julklappar i. Så när alla klappar var öppnade tittade jag mig omkring och undrade var Alvas Abba-singstar var, jag kunde inte påminna mig om att jag sett henne öppna det. Efter att ha letat på alla möjliga tänkbara gömställen hittade jag slutligen påsen i pannrummet (jag tror att det är cellgifterna som gett sig på mitt minne) och klockan elva sjöngs det Abba för fullt! Dock inte av mig!

Imorse när vi åt frukost var det full aktivitet vid vårt fågelbord utanför köksfönstret. Alla ville komma åt svålen från julskinkan som Lasse lagt dit. Vinnaren över skator och småfåglar var ekorren som åt framifrån, från sidan och upp och ner. Vilken cirkusartist!


En som satt på första parkett (innanför fönstret!!) var Doris. Jag slår vad om hela hennes matranson, att hon hade velat vara med och "lekt lite"...

Sedan bar det av till Barkarby och utbudet av butiker där. Adam behövde en ny "lite tuffare" vinterjacka och ett skärp. Alva ville byta en julklappsklänning. Jag behövde strumpor (mina små fötter drunknar i Lasses 45:or) och Lasse skulle köpa ett nytt kylskåp (det gick sönder igår) till sin mamma.

Nyårsafton närmar sig med stormsteg, vi är nog bara hemma, äter något riktigt gott (och exklusivt) och tar det lugnt. Doris är inte rädd för fyrverkerier eller smällare, men jag är orolig att hon kommer att bli om hon skräms av dem, så därför vill jag att det ska vara så "vanligt" som möjligt när det brakar loss. Är jag curlingmatte eller?

För mig spelar det inte så stor roll längre hur jag firar, bara jag får vara med dem jag vill vara med.
Min önskan inför det nya året är att jag vill må så bra som möjligt med tanke på omständigheterna och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag får fira nyårsafton 2009 också.

Jag önskar er, chokladätare, ett riktigt gott nytt år! Ta vara på varandra och tiden på bästa sätt och gör vad ni kan för att behålla er hälsa i gott skick.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser fram emot att få läsa om dina äventyr många år framöver!
Jag kommer att skåla för dig på nyår!!

Kram Malin

Anonym sa...

En skål och önskan om ett NYTT BRA ÅR för dig och din familj, höjs även från mig!
Vi lägger 2008 till handlingarna och tar nya tag 2009 som vi hoppas blir ett kanon år.

Kram till hela familjen, mys och ha en skön helg.

P.S.T! Vilka härliga bilder på dina "djur"! :)

Anonym sa...

Du får säkert fira nyår flera gånger framöver. Det hoppas och tror vi alla.
Nu skall ni ha en riktigt trevlig nyårsafton och Ett Gott Nytt År. Det önskar vi till hela familjen.

Kram från Linköping

Anonym sa...

tack för ännu en "mysig" kväll hos er, jättegod fisksoppa, väntar på receptet, nu ska ni ha en skön Nyårshelg, å vi ser fram emot att det blir MÅNGA fler Jul och Nyårshelger, VARMA KRAMAR till er alla 5 från Mamma o Pappa

Anonym sa...

HJÄRTLIG GOTT NYTT ÅR ÖNSKAN TILL HELA DIN FAMILJ FRÅN DOSSYSTERS MAMMA
HÅLLER TUMMARNA ATT 2009 BLIR EN MIRAKEL ÅR FÖR DIG!

VARMA KRAMAR
DOSSYSTERS MAMMA