onsdag 17 december 2008

Tjuvar.



Varje morgon sitter Doris och tittar längtansfullt ut. Jag däremot känner inte samma sak, i alla fall inte nu när jag är förkyld.
Min morgon börjar med att få upp allt grönt slem/snor som samlats någonstans i min kropp under natten. Det vill ut genom munnen och det är inte trevligt!
Jag har fått rösten tillbaka men låter fortfarande väldigt konstig (Doris lägger huvudet på sned när jag pratar med henne, hon undrar nog vad jag menar). Jag hostar lite och snoret rinner, men vad då, jag är inte bitter, jag lever ju!

Igår var jag och hämtade mina tabletter på Apoteket, sedan åkte jag och Lasse till "blippaffären" där vi handlade den mesta julmaten. Ibland blir man slumpvis utvald att plocka upp alla varor för att kontrollera att man blippat in allt, det hände igår. Så typiskt när vi handlat så mycket...
Men det värsta var inte det, utan att det visade sig att vi inte blippat in två paprikor (till oss) och en Daim (ett pris till Lasses elever i en frågesport)...

Herregud, vi höll nästan på att snatta! Vi var nästan tjuvar! Jag höll på att skämmas ihjäl (och gör fortfarande!). Vi fattar fortfarande inte hur det kunde hända, för vi gjorde det verkligen inte med flit (då hade vi försökt stjäla något dyrare!) och vi är alltid så noga.

Jag funderar nu på att döpa om min blogg till En tjuvs dagbok och istället för Dagens måste får det bli Dagens stöld... Är ni med??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avstämning kallas det visst, vi råkade ut för en sådan nyligen. Vi hade inte handlat så mycket som tur var, men vi var jättehungriga och hade två hemma som väntade på middagen. Denna gången hade vi blippat alla varor och det stämde på öret.
Då känner man sig löjligt stolt och lite märkvärdig istället.
Ungefär:
"Haha där ser ni, vi kan blippa vi och vi är ärliga människor, vad trodde ni?" - med näsan i vädret.
Allt gott, stor kram. /Mulla

Anonym sa...

Läste på Sabinas blogg att ni firar bröllopsdag i dag.

GRATTIS!

Kram