onsdag 10 december 2008

Teneriffa.

En resa är nu bokad. I februari bär det av till Teneriffa. Hela familjen (nej, inte Doris förstås. Hoppas hon får bo hos Morsan och Farsan!). All inclusive.

Nu vill jag bara inte råka ut för någon försämring i mitt sjukdomstillstånd som gör att vi inte kommer iväg! Det har ju som sagt hänt några gånger tidigare. Men jag har tagit ett allvarligt snack med kroppen den här gången och den lovade att göra vad den kunde för att vi ska få åka iväg på en härlig vecka tillsammans!

Nu har jag en resa att se fram emot i januari och en i februari. Var ska jag åka i mars tro!??

I dag har jag känt mig lite krasslig. Huvudvärk, ont i halsen och sådär mosig som man kan känna sig innan en förkylning bryter ut.
Därför satt jag i min nyinköpta stickade tröja, invirad i en fleecefilt och med massor av tända ljus och såg på alla förälskade bönder varvat med Nobelfesten på TV.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att ha en resa att se framemot=)
Det är du och familjen värda!
Jag och familjen åker också till Teneriffa, fast i April. Det ska bli underbart=)
Ha en fortsatt bra kväll önskar en okänd (för dig) bloggare.
Och massa styrkekramar till dig o familjen!
Maria

Anonym sa...

efter alla festligheter ikväll på Nobelfesten (hemma i soffan)....jättekul att du har hittat en resa, alltid roligt att ha nå´t att längta efter...nu måste vi nog oxå våga oss på en flygresa igen, blir nog förmodligen Grekland till våren i så fall....närmaste planen är annars Cederlings soffa Torsdagkväll med ALLA kanaler på TV:n, Onsdagskram fr. H-by

Anonym sa...

Hoppas verkligen att ni kommer iväg på er resa, det är ni värda allihop.
Kroppen har nog uppmärksammat din önskan och vågar nog inte annat än att hålla sig pigg.
Ha nu en riktigt fin luciahelg.
Kram från Linköping

Anonym sa...

Hej Ulrica..

Härligt med både solsemester & fjällsemester att se fram emot!! Hoppas att du ska känna dig pigg & orka med.

Skickar en stor värmande kram!!

ullis

Anonym sa...

Åh, vad härligt för er! Jag är sjukt avis men glad för din skull.

Nu är det dags för stora sminkspaden, julfest ikväll med jobbet.

Och grattis - blev det julbord eller jobbfest? Det får man se imorgon...

kram