måndag 8 december 2008

Julporr.

Idag gick Doris och jag med Adam en bit på väg till skolan, sedan fortsatte vi mot hundängen där de andra hundarna befann sig. Doris hade väldigt roligt med de hundar som är ungefär lika stora som hon, de större svarta hundarna däremot är hon lite rädd för.

En stund efter vi kommit hem hämtade Lasse mig för att åka till Radiumhemmet och träffa dr Lidbrink. Alva, som var hemma från skolan, fick tillbringa några timmar ensam med Doris under tiden.
Mitt bilirubinvärde hade sjunkit, men det var fortfarande en stjärna efter. Dr Lidbrink tyckte att jag skulle börja med tabletterna igen, kanske efter nästa utvärdering (i slutet av januari). Jag fick också tillåtelse att åka utomlands, så nu måste jag bara hitta någon/några att åka tillsammans med. En dröm vore två veckor på Maldiverna med Lasse, Adam och Alva (och Doris hos Morsan och Farsan i närheten av Arkösund)!

På kvällen kom Dossyster med sambo hit för att äta middag med oss. De stod för en fantastiskt god afrikansk gryta med ris och vi bjöd på en chokladhallontårta med glass till efterrätt (och lussebullar till Dossyster såklart). En del allvarliga samtalsämnen, vi försöker ju trots allt hålla oss flytande i denna cancergröt alla fyra, men mest väldigt mycket skratt.
Jag och Lasse fick en julskiva, med "porrtexter" istället för julens överlag trevliga budskap, som de tyckte passade oss. Jag undrar varför...?
Jag hade mer än gärna delat med mig till er här i asken, men Lasse sa att det var olagligt.

Dagens måste: Fler P-platser utanför Radiumhemmet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag är en av dina anonyma läsare som följer din kamp. Tycker du är fantastisk och att du på ett magnifikt sätt varvar allvar med humor. Skrattade till över dagens måste. Har arbetat som sjuksköterska på Radiumhemmet och det är liksom inte klokt att de har typ 8 parkeringsplatser utanför.

Dr Lidbrink är en rar dam. I hennes händer vet jag du är trygg så till vida att hon kan och vet allt om det senaste rönen och forskningen. Jag önskar dig all kraft som finns och att helgerna framöver blir bra/M