onsdag 3 december 2008

Frisörbesök.

Imorse körde jag Lasse och Adam till skolan för jag behövde ha bilen under dagen. Doris åkte med, och när vi var hemma igen gick vi en promenad, i kylan, till hundängen. Jag lyckades tyvärr komma förbi precis när pensionärerna och deras hundar hade samlats i närheten av hundängen och då är det svårt att få Doris därifrån, för hon vill ju springa och lukta med sina kompisar. Det var bara för mig att sakta ner på takten och hasa med dem på promenad...

Sedan tog jag bilen till Vällingby för att lämna blod. Jag hoppas verkligen att bilirubinvärdet har sjunkit och blivit normalt.
När det var gjort gick jag in och ut i olika butiker på jakt efter julklappar. Det blev en hel del uträttat.

Slutligen bar det av till frisören som jag ville skulle göra underverk med mina krulliga slitna hårtestar. Att bara få gå och sätta sig i en frisörstol och låta frisören fixa och pilla med håret känns så underbart och lyxigt, när bristen på hår, gjort att jag inte haft något skäl att gå dit på länge. Jag tyckte jag såg ut som en tant när jag gick därifrån, frisören tyckte jag såg ut som Carolina Gynning... Vilket är värst??

På kvällen simmade Lasse, Adam spelade dataspel, Alva gjorde läxan och jag suktade efter resor på nätet...
Under tiden barnen och jag tittade på Bonde söker fru ringde en pratsugen Dossyster. Nästa vecka får jag lägga av luren så jag under inga som helst omständigheter blir störd...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vill se bildbevis!!!!! :)

Jag håller tummarna för att blodproven är som de ska.

Anonym sa...

Jag hoppas innerligt att dina blodvärden är bättre. Var får du och dossyster kraften att orka oroa inför varje läkarbesök och prov svaren. JAG BEUNDRAR ER!
ÖNSKAR DIG OCH FAMILJEN EN MYSIG ANDRA ADVENT!
Kram från dossysters mamma

Anonym sa...

Ha ha jag har hittat en sån rolig present till er som passar er sååå bra hihi kan knappt bärga mig till måndag!! Kramiz Dossyster