fredag 12 december 2008

Tanter.

Teatern igår var mycket bra. Vi såg Arsenik och Gamla spetsar på Stadsteatern. Alla gjorde ett fantastiskt framträdande, men två extra eloger till de två damerna, som förgiftar och begraver ensamma män i källaren, Yvonne Lombard och Meta Velander. De måste ju vara hur gamla som helst, men de är "still going strong". Jag somnade dock vid ett par tillfällen, men det berodde på mitt medicinintag ett par timmar tidigare, inte på teaterpjäsen.

Imorse trotsade jag min förkylning och gick upp jättetidigt för att följa med Lasse till vårt jobb, där det var luciafirande. Kul att se/höra ett annorlunda luciatåg med lite drag i och upp tempo låtar. Fast rösterna är ju inte de bästa på killar i nian...

Hann med en sväng i Vällingby (apoteket och lite julisar) innan jag åkte hem till det lilla monstret igen, hon hade tuggat på mina kläder, bitit sönder mitt täcke och rufsat till sin säng under tiden hon var själv...

Det blir en fortsatt lugn dag och kväll i vårt mysiga hus...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon,,,hopppas allt är bra,,,man blir ju lite orolig när du inte bloggar ;-) oppash att du bara har haft fullt upp!!läser dig varje morgon! du är rolig att läsa och skönt med någon som stavar ordentligt!!
kramar
malin

Anonym sa...

haha såg nu att jag fick med ett stavfel bara för det :-)