fredag 19 december 2008

Jullov.


Vi firade vår bröllopsdag (fick ett chokladogram av min man) på jobbets julfest med påklistrade stjärnor på kläderna och jag med en glittrig silverstjärna i håret och Lasse med detsamma som slips. Vi drack glögg och minglade lite, bytte julklappar (jag fick min egen men sa inget för jag hade köpt en fin mugg som jag gärna behöll själv!), åt julbord, tittade/lyssnade på lärarbandet som sjöng och spelade (Lasse spelade piano) och valde en julklappsbok innan vi begav oss hem till barn, djur och soffa igen.

Det är väldigt kul att klä upp sig och gå på partaj, men gud vad skönt det är att komma hem, dra på sig myskläderna och krypa upp i soffan igen...

Idag var jag med Alva på hennes avslutning i skolan. Vi promenerade till kyrkan i Vällingby och bjöds där på fantastisk sång med ackompanjemang framfört av skolkören och allsång, där vi alla fick möjlighet att sprida julens härliga budskap. Jag är glad att jag som enda förälder (ibland måste man rida lite på cancervågen...) fick avnjuta detta.

Sedan gick vi tillbaka till väntande skolböcker (när jag befinner mig i skolmiljö så känns det så bra. Det är ju där jag vill vara. Kanske ska försöka jobba lite i vår...) för att hinna med det sista innan den obligatoriska julkramen (och en önskan om en god jul och ett gott nytt år) utdelades.
Åh vad härligt, äntligen jullov!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, bra tips med en mugg...ska köpa en sån där "byt-klapp" och en mugg blir bra :) Och snygg stjärna! "vill ni se en stjääärna..." Sköt om dig :)

Anonym sa...

Hej! Gud va snygg du är! Du ser fullkomligt strålande ut!
Massa kramar

Malin

Anonym sa...

snacka om en STJÄRNA !!!!!!!!!Fredagskramar fr. Ma o Pa