torsdag 18 december 2008

Bröllopsdag.


Idag firar Lasse och jag vår 2-åriga bröllopsdag.
När vi fått reda på att jag hade en spridning av min cancer så började Lasse fundera på vårt liv. Han ville leva sitt liv med mig och gifta sig med mig någon gång, men trodde att vi hade all tid i världen på oss. Men nu blev allt annorlunda...

Han funderade i flera dagar (har han berättat) på hur han skulle göra. Vad skulle folk säga? Skulle de börja undra varför han ville gifta sig nu när jag var dödligt sjuk? Hade han någon baktanke? Gällde det arvet (trots att jag inte hade några pengar)? Men samtidigt visste han vad han kände och ville att alla andra också skulle veta hur mycket han älskade mig.

När så Ma en dag i vårt kök tog upp frågan om vi aldrig hade funderat på att gifta oss så var saken biff! Han var nervös hela dagen och klurade på hur han skulle lägga fram det för mig. Det var ju första gången han friade och dessutom befann jag mig i ett chocktillstånd där jag mest grät. När vi gått och lagt oss (och i en paus i mitt gråtande) så kom det... världens finaste frieri!
Jag svarade ja på ett villkor, att jag hade hår när vi gifte oss...
Inom två veckor var vi gifta.

Mycket har hänt sedan dess, härliga resor, hundköp, trevliga fester och middagar, sköna båtturer, tuffa cellgiftsbehandlingar, roliga stunder med barnen, bra besked och dåliga besked, men allting, med Lasse vid min sida.

Imorse överraskade jag honom med att visa alla Dagens Nyheters läsare att jag alltid vill att det ska vara han och jag...



Ikväll ska vi fira genom att gå på julfest på jobbet. Temat är stjärnor så vi får väl se vad vi lyckas få till...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort grattis på bröllopsdagen till er båda!!! Det är lätt att se på bilder & genom att läsa hur du skriver att ni verkligen älskar varandra!!

Kramar från ullis...

Anonym sa...

Grattis på bröllopsdagen!!
Kram från din boksysters kompis Jennie

Anonym sa...

Grattis Grattis! vilket fint kort!

kram malin

Anonym sa...

Och här sitter jag och gråter - herregud vad fint!
Läser Din blogg varje dag (och saknar när Du inte skrivit något) men tror inte jag kommenterat tidigare.
GRATTIS på bröllopsdagen, ni båda.
Kram, Josefine

Anonym sa...

Vi vill bara säga.... GRATTIS, GRATTIS på er 2-åriga bröllopsdag! Ha det riktigt bra!
Massor av kramar från Gun och Janne

Anonym sa...

GRATTIS igen, vi VET att ni har haft 2 jobbiga men oxå underbara år tillsammans å hoppas att det blir MÅNGA fler, Firarkramar fr. Ma o Pa

Anonym sa...

Stort Grattis på bröllopsdagen.
/Mulla

Anonym sa...

Stort grattis på bröllopsdagen!
Ni är såå vackra båda två!

Hoppas stjärnkvällen blir lyckad!

Kram från Anneli

Anonym sa...

Så här dagen efter er 2-åriga bröllopsdag säger vi i Linköping GRATTIS så jättemycket.
Hoppas att ni hade trevligt igår kväll.
Kram till er alla
Jane o Bosse