torsdag 11 december 2008

Sjukhusmys.



Jag har känt mig riktigt klen idag. Huvudet dunkar (tror att jag har en hjärntumör så fort jag får ont där), halsen gör ont och jag är frussen. Så då var det skönt att slippa morgonpromenaden med Doris och få ligga kvar i sängen en stund extra.

På eftermiddagen bar det av till Radiumhemmet och påfyllning av "friskvätska".
Alva, som varit orolig över att jag kanske har ont när jag får behandling, följde med oss och vi hade riktigt trevligt. Lingondricka, lussebullar och korsord fick tiden att springa iväg. Synd att Dossyster hann åka innan vi kom dit, för annars hade Alva sett hur vi får igång hela avdelningen, men vi hann i alla fall vinka till varandra när bilarna mötes.

Ikväll ska vi på teater (om jag kan hålla mig vaken, behandlingen gör mig dödstrött) och Ma och Pa får njuta av alla våra kanaler på Tv:n och vårt lilla djur.

Inga kommentarer: