tisdag 9 december 2008

Grankvistar.

Jag och Doris tog en välbehövlig sovmorgon. När vi sedan gick ut hade alla långsamtgående pensionärer masat sig hem och vi kunde raca på i vår egen takt. Skönt!

Ena halvan av dagen spenderade jag framför datorn där jag tittade på vad resebolagen hade att erbjuda en ressugen cancerpatient med familj. Det ska vara varmt, billigt, vaccinationsfritt och hyfsat nära.

Andra halvan av dagen handlade jag och slog in julklappar. Jag är så gott som klar nu. Måste bara komma på något riktigt bra till Ma, Pa, bror och syster (som får panik nu när de läser det här, eftersom vi inte köpt några julklappar de senaste åren).

Kvällspromenaden fick Lasse gå själv med Doris. Jag tvingade honom även att ta med sekatören för att stjäla några grankvistar från kommunens nerklippta granar som låg i en "kasthög" några kvarter bort. Han tyckte det var väldigt spännande och försökte vara lite hemlig, så när en bil åkte förbi låtsades han stå och vänta på Doris som luktade omkring där han klippte. Är det sådant här som kallas civil olydnad...?
Nu ligger i alla fall några grankvistar på vår tomt och jag ska försöka göra något konstnärligt av dem...

Dagens måste: Julsnöre som vill krulla sig...

Inga kommentarer: