tisdag 16 december 2008

Förkyld.

Sedan igår är team Cederling fulltaliga. -Är du glad nu mamma när du hör mitt pickande på tangentbordet igen? undrade Adam. Och det är faktiskt skönt att ha dem hos oss igen. Ha koll på dem, veta vad de gör och hur de mår.

Även fast det inte var så kul att Alva kom hem till middagen i kortbyxor!
Byxorna, som hade en dragkedja vid knäna, hade blivit blöta nertill och hon tyckte det var smart (och ganska tufft) att "dra" bort den blöta delen. Grejen var bara den att hon tappat ett ben på vägen hem. Så Lasse och hon fick gå ut och leta efter ett byxben på Doris kvällspromenad. Hur sjukt är inte det!??

Jag har åkt på världens förkylning (flera av er skulle nog kalla det influensa) som retfullt nog satt sig på mina stämband. Lasse har haft väldigt kul åt min röst i helgen (han ska få igen om han blir sjuk!), som låter som en blandning av Musse Pigg och Kristina Lugn, eller så kommer det inte ut något ljud alls. Som igår när de ringde från apoteket och talade om att mina tabletter kommit, eller när de ringde från Cervera och talade om att mina beställda julklappar anlänt. Jag tog i från tårna för att kunna göra mig förstådd, men icke!

Jag har inte känt för att skriva något på ett par dar, dels på grund av min förkylning men också av andra anledningar som jag inte ens ids gå in på här, utan jag hoppas känna mig bättre till mods om jag bara lägger det bakom mig. Jag vill bara må bra och känna mig glad, min tid är för kort för att vara ledsen och besviken.

Dagens måste: Tänk kärlek (och julklappar)!

5 kommentarer:

Anne sa...

ÄNTLIGEN, som Gert Fylking brukar säga!!!!!
DU är tillbaka - har full förståelse för att man inte alltid vare sig har tid eller ork.
Denna härliga förkylning har placerat sig i min kropp oxå! Inte lätt att andas...
Skönt att ha alla samlade igen, känns bäst och mest rätt så, eller hur?
Kram
A, som faktiskt fick känna jordskalvet riktigt ordentligt. Bor ju i Ystad...Häftigt faktiskt!

Anonym sa...

Skööönt, att ordningen är återställd igen, efter några dagars uppehåll. Här är lika förkylt som där. Sjutton vad man kraxar! Hälsningen från Softa tackar vi väldigt mycket för! Vi vet ju att hon har fått "föräldrar" som tar väl hand om henne. Hoppas att veckan blir bra med man, barn och hund!
Kramar från oss i Kallhäll

Anonym sa...

var det en "fin vink" till Julafton i mailet idag ???? men det är ungefär samma som jag brukar göra. Ikväll har vi haft "tomteverkstad" här hemma med paketinslagning å rimstuga, börjar känna lite "julmys" nu hoppas man bara att alla ska bli nöjda..... Pysselkramar fr. Ma o Pa

Anonym sa...

Härligt att se dig tillbaka! Hoppas att du snart får tillbaka rösten, och att allt annat löser sig... Hälsa alla!

Kraaam! /Anneli

Anonym sa...

Skönt att du e tebax

kram malin