fredag 31 oktober 2008

Toalett.

Igår började Lasses höstlov med en sovmorgon och en lugn och skön start på dagen. Doris är med på noterna och behöver inte gå ut och kissa eller få mat bara hon får ligga mellan oss i sängen.

Efter att vi gjort oss i ordning, ätit frukost och gått en promenad åkte vi till Ikea för att handla lite småsaker. Kan inte säga vad, för det ska bli presenter och jag tror att de som ska få presenterna smakar min choklad ibland...
Jag gjorde mitt bästa för att smita förbi Fotografens fru (som jobbar där), det börjar ju nästan bli tjatigt att jag springer där så ofta. Men hon såg mig...

Jag hade väldigt ont i magen under tiden vi var där, så trot eller ej, men jag var bara TVUNGEN att besöka toaletterna där. Det är verkligen inte jag, men nöden har ingen lag. Nu kan jag bara sälla mig till dem som brukar uppsöka offentliga toaletter!

Ma hade frågat om hon kunde hjälpa oss med något, så när vi kom hem for hon runt som en virvelvind med dammsugaren, skurtrasan och diskborsten. På bordet låg också en liten hög med "julklappar" eftersom jag längtar så och som en pik till Lasse. Vi skulle ha bjudit dem på en resa till Venedig istället för en futtig middag sist...

Jag bakade en kaka och lagade middag eftersom vi skulle få en kompis på besök. Det blev vin, cider, snacks, spel, prat och mycket skratt innan han gick, väldigt sent.

1 kommentar:

Kockis. sa...

Hmm läser ju varje dag, kanske dags att skriva oxå *L* Jag vet inte riktigt vad bara... Jag lider så med dig och din familj, vet på ett ungefär vad ni går igenom. Iaf din familj, att vara den 'sjuka' är alltid annat än att vara den 'medsjuka'...
Ta hand om dig och din familj
Kram Kockis (från planet och Louis Colossos)