tisdag 14 oktober 2008

Blåbärspaj.



Började morgonen med att äta frukost med laptopen som sällskap.

Sedan gick Doris och jag på promenad, vi mötte arga hunden, men jag hade hunnit koppla henne innan. Tur för annars kanske hon blivit arga hundens frukost...
Det var en härlig morgon så det blev en lång runda innan vi gick hem igen.

Plockade undan lite saker i garaget på förmiddagen.

Eftersom vi skulle till Boksyster och hennes sambo på kvällen för att äta middag och spela spel, och jag i ett svagt ögonblick hade lovat att göra en blåbärspaj till efterrätt (och man måste hålla vad man lovar!), så började jag att baka och koka vaniljsås när garaget var klart.

På väg till Boksyster gick jag förbi apoteket och hämtade ut mer medicin, för att sedan fortsätta till bussen.
Jag åker ju nästan aldrig buss så bara det är ett äventyr, sen åker bussen genom Tensta och Rinkeby och det är nästan som att komma till en annan värld. Så olikt Vällingby, både husen och människorna, fast det är så nära!

Boksyster och jag fick en stund själva innan männen kom från jobbet. Jag fick se hennes tumörer som har minskat, en del har faktiskt nästan försvunnit. Jag hoppas att det fortsätter så.
Till middag fick vi jättegod köttfärssås med spagetti.
Under tiden vi åt blåbärspajen spelade vi Retro som är ett roligt frågespel. Lasse vann, inte helt otippat!
Vi hade väldigt kul, men det är en dag imorgon också.... Så, god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för blåbärspajen, blev dagens fika för mig idag!