fredag 24 oktober 2008

Fredag.

Oj oj, vilken läsarstorm jag orsakade vid det senaste inlägget! Men det känns oerhört skönt att veta att jag har läsare och att ni verkar tycka om att jag delar med mig av mitt liv på det här sättet. Tack för alla fina uppskattande kommentarer, de fick mig alldeles blyg men ack så glad och tacksam. Det är riktigt häftigt att jag är en del av er vardag, vissa äter frukost tillsammans med mig och en del kollar in chokladasken flera gånger om dagen.

Har redan hunnit ut på en väldigt blåsig promenad med vårt lilla älsklingsdjur. Den blev inte så lång för hon är inte så pigg på att gå ut för tillfället, tror det beror på att hon ska löpa. Sen har Alva varit hemma i två dagar för hon hostar (som Skorpan i Bröderna Lejonhjärta som hon själv säger) och är lite förkyld, och hon tycker inte om att vara ensam hemma.
Det är ju inte så kul att hon är sjuk men Egomamman tycker det har varit trevligt att ha henne hemma.

Idag ska jag träffa Boksyster och Pastorn över en fika. Vi ska "sy ihop påsen" angående boken. Det blir nog trevligt.

Ikväll ska Lasse och jag på personalfest, jag hade tänkt att köpa något nytt kvällen till ära men hörde igår att temat för festen är "Var tog sommaren vägen?" så det blir till att ta fram bikinin, den somriga klänningen och solskensleendet i stället.
Det ska serveras thaibuffé och lärarbandet, där Lasse ingår, ska spela sen blir det nog röjfest som vanligt så jag funderar på att ladda upp med några Bacardi breezers...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrica,
Vi är nog många fler än du anar som läser din blogg,gläds med dig, lider med dig, beundrar dig och har dig i tankarna. Jag är hoppfull vad det gäller dig för du verkar ha en hel del "jävlar anamma" och det behövs när man kämpar mot "skitsjukdomen".
Min mamma har överlevt en av de svåraste formerna men extremt dålig prognos och blev mot alla odds helt frisk och är en synnerligen pigg 85-åring idag. Du ser, man kan aldrig veta här i livet.

Ha en trevlig fest ikväll och fortsätt att träffa alla dina blogg-vänner!
Kram M

Anne sa...

Yes, she's back!!!! Blev lite orolig när det var tyst "så länge".
Känns bra att du fortsätter och hoppas att personalfesten blir en riktig "gräddnougat"!!! Min favorit...

Anonym sa...

Bra att du är tillbaka i bloggvärlden igen!
Jag blev också orolig när det blev tyst så länge.

Ha en trevlig helg!
Kram Eva

Anonym sa...

Hej och TACK för att du tänkte om, för det har du väl gjort? ;)
Det har varit tyst och tråkigt i blogg-världen utan dig.
Hoppas du hade en trevlig festkväll igår och mår bra idag av alla de anledningar som bara finns?!
Njut av en skön och härlig helg - KRAM från Titti

Carina sa...

Hej Ulrica! Har precis läst boken, gripande och stark. Arbetar själv med cancerpatienter och har en önskedröm att öppna ett hospice för dem som inte kommer att överleva sjukdomen. Kämpa på! Kram Carina