torsdag 16 oktober 2008

Lyxhustru.

Jag har varit på Ikea idag. Själv. Inga barn eller man som går missnöjda bredvid. Bara jag, som lekte lyxhustru.

Jag åt lunch (tillsammans med några pensionärer och många föräldralediga) och gick runt i lugn och ro bland alla möbler och uppbyggda små hem. Höjdpunkten var alla julsaker som kommit fram. Tid och rum försvann när jag fick hålla, klämma och lukta på alla röda kulor, guldiga ljusstakar, blinkande ljusslingor och glittriga juldekorationer.

På vår öppna spis har vi en femarmad ljusstake som vi tänder varje kväll. Vilket innebär att man måste fylla på ljusförrådet ordentligt ganska ofta. Med andra ord, vårt ljuskonto är rätt högt...

Det införskaffades ljus (så klart), två mattor, gardiner, ett fat, en blomma och en leksak till Doris.

Sedan fortsatte jag till Outlet där jag handlade kläder till barnen. Gick från affär till affär och slängde in påse efter påse i bilen. Vad härligt lyxig jag kände mig!

Barnen tycker inte om att åka och handla med mig i något centrum eller så, för: "Åh nej, nu ska mamma gå in på Hemtex igen".
Så därför sparade jag det bästa till sist. Hemtex...
Men hör och häpna, jag kom ut därifrån utan kasse.

Lite senare hämtade jag Lasse på jobbet och vi handlade mat på Coop. Inte lika lyxigt.

Nu ikväll har vi gjort ordning i vårt garage/förråd/hall. När vi höll på som bäst fick vi ett överraskningsbesök av Lasses syster och sambo, som åkt ända från Arkösund (men inte bara för att träffa oss). Doris som brukar bo hos dem när vi åker bort, blev överlycklig.

Snart kan jag gå och lägga mig riktigt nöjd över att ha fått en hel del uträttat idag (läs: nöjd över att ha gjort av med massor av pengar).

Inga kommentarer: