tisdag 14 oktober 2008

Radera?

Jag funderar över när man ska radera någon som inte lever längre, från sin mobil, msn och/eller adresslista på mailen. Det kanske är dumt att undra det här, någon kanske tar illa upp.

Men det är faktiskt så att jag har numren kvar till tre stycken tjejer som inte längre lever, i min mobil. Jag kan inte ta bort dem.
Ibland brukar jag läsa sms som jag har fått från dem och då blir jag så glad när deras namn kommer upp. Det är nästan som om de fortfarande finns.
Eller när jag ska chatta med någon och deras namn dyker upp på min chattlista, då tänker jag en stund på dem.
Det brukar bli roliga trevliga minnen, men också att det är så tråkigt att de inte lever längre.

Jag brukar läsa lite på lilla boksysters blogg också. Då blir hon nästan levande igen.

Det kanske är knäppt att göra så här. Onormalt. Hur länge är normalt att man sparar namn, nummer och adresser?

Jag funderar också på hur länge jag kommer att vara kvar innan jag raderas från mobiler? Hur länge jag kommer att stå kvar på adresslistor på mailen? Blir det lika jobbigt att radera bort mig?

Jaja, jag tänker inte radera någon än och jag hoppas att ni slipper radera mig, på väldigt väldigt länge...

2 kommentarer:

salta katten sa...

Hm. Min far gick bort för två år sedan och har har fortfarande hans nummer i min mobil och inprogrammerade i min hemtelefon.

Har också kvar sms från honom som jag tittar på ibland.

Anonym sa...

Det är nog upp till var och en hur länge man har kvar nummer och namn. Det är så personlig. En del vill "stöka unden" just namnen och "göra vardag/verklighet" om någon gått bort. MEN det innebär ju inte att man glömt personen i fråga! I hjärtat bär man ju sina kära i vilket fall som helst, där kan man inte glömma hur som helt och man vill ju inte heller.
Tycker inte du ska fundera på hur människor gör _när_ du går bort! Tror inte någon mår bra av sådana funderingar. Du ska ingenstans än på ett bra tag, så det så! ;)
// Titti