lördag 11 oktober 2008

Staket.

Idag hade vi bestämt att vi, tillsammans med grannen skulle byta staket mellan våra uteplatser. Vårt hus är byggt på 50-talet och vi försöker att så mycket som möjligt renovera i den stilen.
Så även staketet. Det gamla var smala enepinnar som satt ganska glest på fallfärdiga, lite grövre enepinnar. Det har sett väldigt tråkigt ut.
Men det ska bli ändring på det nu. Nytt liknande staket är beställt och idag började vi alltså med att försöka få upp det.
Under tiden grannen var kvar och förberedde så åkte jag och Lasse till K-rauta för att komplettera med vinkeljärn, skruv och lite virke. (K-rauta fick besök av oss för andra gången den här veckan, men den här gången var inte fotografen med.)

Doris fick gå sina promenader kopplad i villaområdet istället för lösspringande på ängen, allt för att slippa eventuella idioter med galna hundar.

En lugn och skön dag. Men jag har ont i ryggen och i min lever. Jag försöker att tänka positivt om smärtan, att det gör ont för att medicinen verkar där. Men det är svårt, för tankarna glider lätt över till att det gör ont för att medicinen INTE verkar där.

I morgon ska jag gå upp tidigt för att köra Adam till match i Solna, så jag hoppas att Doris ligger mellan Lasses ben (vilket han påstår...) och inte på min kudde vid mitt huvud, för jag sover så dåligt då.

Dagens måste: Amy Macdonald "This is the life".

Inga kommentarer: