fredag 3 oktober 2008

Bokprat.

Fredag... bara en sådan sak! Härligt! Sen fint väder på det... Underbart!

Nästan varje morgon jag går ut med Doris möter jag en tant som promenerar omkring på gångvägarna här i Vällingby. Jag har tänkt så många gånger att jag skulle vilja prata med henne eftersom man träffas varje dag. Tydligen kände hon samma sak för idag började hon prata med mig. Hon tyckte att hon kände igen mig och vi kom fram till (efter att ha gått igenom alla tänkbara gemensamma nämnare) att vi båda bott i Hässelby Villastad. Världen är liten!

Sedan gick jag till Vällingby för att möta Boksyster och Pastorn (låter lite som någon Knutbyvariant!). Vi satt på ett fik och pratade några timmar, innan han skulle vidare. Boksyster och jag satt kvar en stund för att prata bok, barn och män.

Doris väntade hemma på att få gå ut och kissa, så jag skyndade mig hem för en snabbrunda innan Ma och Pa kom hit. Vi ska äta middag tillsammans innan Lasse och jag ska roa oss med att gå på teater. Ma och Pa ska passa vårt lilla nyklippta djur under tiden.

Jag trotsar mina biverkningar och lever livet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja UlliS!

Biverkningarna har du vare sig du vill eller inte så trotsa dom du!
Glöm dom! Göm dom! Skit i dom och lev livet!

KRAM! // T

Anonym sa...

Hej Ulrica...

Härligt med teaterbesök en fredagskväll... Jag hoppas på att få höra VILKEN teater ni sett... Härligt att dina föräldrar ställer upp som "babysitter" åt lilla Doris en fredagskväll..

...Gumman, att du kännt dig nedstämd & orkeslös under veckan som varit är inte alls konstigt... Biverkningarna av läkemedelena gör sitt & självklart påverkar trötthet, illamående & smärta även hur man mår psykiskt.. Att kanske inte kunna eller orka göra allt man skulle önska måste vara frustrerande.

Jag tycker att du är en fantastisk person som delar med dig av ditt liv & berättar så öppenhjärtligt hur du mår & upplever din situation..

Och du... Jag är fullt övertygad om att du är världens goaste & finaste fru för Lasse & bästa mamma till dina söta barn & "matte" till sötnosen Doris. Det behöver du inte tveka över....

Jag är en trogen läsare av din blogg... Min syster har haft bröstcancer & jag vet hur jobbigt hon har haft det & stundtals fortfarande har det. Till min stora lycka mår hon bra i dag..

Jag skickar en stoooor kram till dig & din familj!!

Sköt om dig!!

Kram ullis