måndag 13 oktober 2008

Jobbet.

Jag har inte varit på jobbet sedan innan Mösseberg... Har inte känt att jag orkat ta mig dit eftersom biverkningarna gjort mig lite klen.
Därför bestämde jag igår kväll att jag skulle åka med Lasse till skolan idag.
Först hade vi ett möte där hela skolans personal skulle närvara. Det var trevligt att de blev så glada över att se mig igen.
Sedan var jag med i "min klass" när de hade lektion, de blev också glada och pratade i munnen på varandra när de skulle berätta om allt som hänt.
Jag stannade kvar fram till lunch och då var jag helt slut.

Det var skönt att komma hem igen och börja förbereda och tala om för mina amaryllisar att de om två månader ska stå i fina krukor med långa gröna blad och med stora röda eller vita blommor. Hoppas att alla sju lyssnat på mig och är samarbetsvilliga...

Efter middagen skulle staketliket till soptippen men det började regna just när jag och Doris skulle hjälpa till så vi gick in och tände lite ljus istället. Hoppas att Lasse och grannen kommer tillbaka snart så jag slipper ha så dåligt samvete...
Får väl baka någonting till hans jobbfika som kompensation.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och något gott att ta med imorgon hihi kanelen är inhandlad till såsen..hör av dig när du e på G Välkommen..