tisdag 7 oktober 2008

Vardag.

Morgonpromenaden gick jag och Doris i dimma och det verkade som om de andra morgonpromenerarna stannat hemma på grund av den eftersom vi var ensamma överallt.

Doris blir väldigt smutsig om tassarna när det är blött ute så när vi kommer hem är det duschen som gäller för henne. Sen lägger hon sig på sin nya favvoplats, kanten på soffans ryggstöd.
Jag samlade ihop hushållets röda smutstvätt och satte på en maskin tvätt, vek den torra tvätten och delade ut den till rätt garderob.

Lasse hade tagit bilen till jobbet och jag ville åka och handla. Då var Pa snäll och erbjöd sig att skjutsa mig till Coop.
Vi brukar använda en sådan där dosa som man "blippar" varorna själv, det var en nyhet för Pa som mer än gärna ville "blippa" allt jag stoppade i kassarna. Jag tror han tyckte det var skojigt att handla med mig...

Alva slängde bara in skolryggan och tog cykeln till parkleken, såg henne till middagen igen.
Adam kom hem och satt knäpptyst vid datorn i flera timmar, tills Lasse kom hem, då den senaste taktiken, rankingen och uppgraderingen av deras dataspel diskuterades.

Vår lilla Purpurapel kom ner i jorden och Doris fick leka på ängen med bollen som Adam och Alva sparkade till henne. Hon hann även äta upp sitt egna bajs innan jag hann fram med påsen... Ja, hon får mat , men vad kan vara godare än en varm färsk bajskorv?

När vi kom in igen tog barnen ett bad tillsammans i badkaret, med tända ljus och varsin Kalle Ankatidning, medan Lasse och jag tittade på tv.

Jag mår riktigt bra och hoppas att mina tumörer gör det motsatta.

Natti natti.

3 kommentarer:

Anonym sa...

helt riktigt ....pappa var riktigt imponerad av "blippapparaten" så nu får man väl börja storhandla på Coop...underbart att läsa att du mår bra, hoppas att känslan sitter i läääänge, godnattkramar till från Hässelby

Anonym sa...

Godmorgon!
Jag hoppas också att må-bra-känslan sitter i länge och att du får en bra onsdag idag.
Här i värmland är det en otroligt vacker himmel med alla världens toner av orange och lila och däremellan! Så fint.
Som sagt; ha en bra dag! // Titti

Anonym sa...

Härligt att höra att du mår bra! Jag hoppas min huvudvärk ska släppa nångång.....idag är det min tur men imorgon är det din tur ( med fotografen)