måndag 6 oktober 2008

Behandling.



Vad fort tre veckor kan gå, idag var jag på sjukhuset och fick behandling igen.
Jag blir så kolossalt trött av de tabletter jag tar innan för att förbereda kroppen på själva behandlingen som ges intravenöst. Jag sov en stund i sängen på sjukhuset och när vi kom hem lagade jag middag och gick ut med Doris som i ett töcken.

Lasse brukar göra sådant när jag inte orkar men idag kom ju barnen hit och Adam skulle på träning i Solna så han körde honom dit och hem.
Sedan sov jag en stund mot Lasse i soffan under tiden vi invigde vårt nya gnistgaller med säsongens första brasa. Behöver jag säga att mysfaktorn var enormt hög?

I det här inlägget skulle jag vilja slå ett slag för ICE-nr (in case of emergency), som är till hjälp för räddningstjänsten att kunna nå dina anhöriga när du själv inte är i stånd att göra det. Det är telefonnumret till dina närmast anhöriga som du lägger till som en ny kontakt på din mobil.
Finessen är att skriva ICE innan till exempel husband, father, mother...
Jag har lagt in ICE-Husband, och sedan Lasses mobilnummer (även landsnummer behövs). Ju fler ICE-nr du lägger in desto bättre är det, därför har jag lagt in ICE-Father också. I barnens mobiler lägger man till sig själv på ett ICE-nr. Tanken är att det här ska vara något som funkar över hela världen, därför måste man skriva på engelska. Håll med om att det är smart.

Dagens måste: Björkved.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilket husband kan man lägga in ??? jag tänkte ta Sven Ingvars ... vad har han för nr.??? på den nivån är jag... kan du hjälpa mej ??? eller är jag ett hopplöst fall ?? med tanke på vårt datorhaveri igår så har jag insett vår begränsning inom tekniken.. kram o natti, natti, /mamma

Anonym sa...

Du har rätt! Man _ska_ ha ICE-nr i mobilen! Så klart.
Nu vet jag inte om det är någon idé än...Vi är ju på väg och flytta till Nya Zeeland av alla ställen och DÄR behöver jag skaffa nytt abonnemang och DÄR ska jag lägga in ICE-nr. Lovar! Dessto viktigare när man inte har några anhöriga i närheten att åtmistone lägga dit husbandet. ;)

Hoppas du idag är lite piggare, att gifterna gör susen på elakingarna och att vädret är bra där i Tokholma-trakterna.
Ha en skön tisdag.

// Titti