måndag 20 oktober 2008

Söndag.

Det har varit en skön helg och vi har fått mycket gjort. Jag har dock ett illamående som kommer och går, vilket är jobbigt. Jag vaknar även på nätterna av att jag mår illa, då brukar tyvärr Nattmonstren komma och göra mig sällskap. Det är synd att de inte förstår att de inte är önskvärda här hemma.
Tror jag ska lära Doris att skälla ut dem!

Igår var Ma och Pa här hela dagen. Lasse och Pa najjade (roligt ord! Påminner om Boksyster.) upp staketet. Det är så gott som klart nu (och ni ska slippa höra talas om något staket på väldigt länge!).
Ma och jag tog Doris på promenad.
För att se något nytt, tog vi bilen till Grimsta och gick genom skogen ner mot Kaanan. Sedan fortsatte vi strandpromenaden mot Maltesholmsbadet och upp över ängarna mot Grimsta igen.
Det var riktigt skönt trots att det blåste ordentligt utmed vattnet.

När vi kom hem igen krattade Ma tomten och gjorde den fin.

Som tack för hjälpen funderade vi på om vi skulle bjuda dem på en resa till Venedig eller en middag. Det blev en middag! Men jag var lat och hämtade maten från en restaurang...

På kvällen ringde Alva och var ledsen och orolig över att om jag skulle dö när de var hos sin pappa. Jag talade om att jag mådde bra och att det inte kommer att gå så fort (hoppas jag!) när det blir så.
Vi såg båda fram emot idag när de kommer hit och konstaterade att veckan hos deras pappa gott fort och att den tyvärr kommer göra det när de är här också. Därför har vi nu bestämt att vi ska låtsas att vi står i kö i en vecka för då går det långsamt! Visst är vi smarta, Alva och jag?

En stund framför tv:n och Ensam mamma söker, innan jag stupade i säng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det svårt och veta vad man ska säga, har haft liknande samtal med M. Men just nu är vi ju här och jag mår helt ok men tiden den vet vi ju aldrig! Ses på fredag kramis

Anonym sa...

tråkigt med ditt illamående.... tänk om du ändå kunde komma på nå´t som gjorde att det lättade...undrar om du stod å tittade på staketet i morse? det blev ju sååå bra, eller hur? måste oxå erkänna att det inte var helt enkelt att räta på ryggen i morse, men det ska väl kännas att man att man har jobbat, eller kan man skylla på åldern???? hur som helst så är det kul när det blir fint, nu hoppas vi att illamåendet ger med sig så ni kan lite "mysigt" när barnen är hos er, nu ska jag hämta Lasses jacka i tvättstugan sen väntar sängen å Stieg Larsson i bokform, rekommenderas verkligen, natti natti, KRAAAAM från Hässelby