onsdag 1 april 2009

Till minne av Dossyster.


Dagens måste: Inga ord, bara titta och lyssna...

141 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina! Kramar C

Anonym sa...

såå fint..
kramisar Mia

Anonym sa...

Vilket fint bildspel!

Anonym sa...

Jättefint bildspel och underbar musik till. Svårt att hålla tårarna borta.

Anonym sa...

Jätte fint bild spel kunnde inte hålla in tårarna..
Gud va jag saknar henne..och hennes bloggar.

Kramar om..

Helena sa...

Vilket fint bildspel! Vilka starka minnen det måste vara! Ta hand om dig! Kram

Anonym sa...

jätte fint bildspel o jätte fina bilder på dej o Sabina med familjer. hittade denna låt på nätet o när ja hör den får ja rysningar o tårarna trillar ner för mina kinder http://svtplay.se/v/1480121/sa_ska_det_lata/nina_ger_rysningar_med_gabriellas_sang.?sb,k104113,3,f,104113


hoppas att det är bra med dej o jag tror att Hanne (min kusin) o Sabina sitter på molnen nu när det är fint väder o tittar ner på dej.


Varma kramar från Hannes kusin Anna i dalarna

Anonym sa...

Kära ulrica..
Jag är djupt tagen..tårar som inte går o stoppa!! Vilket vackert bildspel, o underbar musik!
När man blir svårt sjuk, o kroppen förändras, kommer man till insikt om att man kommer att dö. Den insikten är något helt annat än den kunskap vi alla har att vi en gång ska dö..Sabina var så oerhört stark, trots allt det svåra. En tröst i sorgen är att nu har hon inte ont längre, men så oerhårt svårt o fatta.. Stor o varm Kram till dig från Maggan

Marie sa...

Så fint du har gjort, så underbara & kärleksfulla bilder, och fina låtar, tårarna rinner....När man har följt både din, Sabinas och Hannes bloggar och läst boken, så känns det som om man har kommit närmare er, fast vi aldrig har träffats, men eran öppenhet om eran sjukdom, med både sorg, skratt och vardagliga ting har gjort att man har känt sig nära.....Tack för att du är du. Mvh.marie

Anonym sa...

Fantastiskt vackert gjort, jag blev oerhört rörd och grät massor. Livet kan vara så ofattbart grymt...

Mina tankar går till er alla.

Kramar Veronica

Catarina sa...

Du har lyckats fånga kärleken.. Kärleken som finns (inte fanns) mellan er dossystrar.. Jag tittar, lyssnar och gråter..
Kram

Merja sa...

Så underbart fint med vacker musik och fina bilder.
Kunde inte hålla tårarna borta.
Ta hand om dig.
kram

Rospiggen sa...

Så vackert du har gjort till minne av din vän!!

Jennifer T sa...

Precis innan just den sången började tänkte jag skicka texten till "Heaven is a place nearby" till dig.

Otroligt fint.

Annika i Glumslöv sa...

Så jätte fint ,Kram Annika

Anonym sa...

Så fint! Jag önskar att det fanns något klokt, tröstande att skriva men i en sådan här stund blir ord så små.
Försök att glädjas åt det som var. Även om det är svårt att tro gör tiden att det blir lättare att bära. Den dagen kommer när du kan se tillbaka och känna glädje och kärlek, men det tar tid. Vill tacka både dig och Sabina för att ni givit denna hemska sjukdom ett "nytt" ansikte. Ett ansikte av hopp, värme, glädje och framtidstro mitt iallt det jobbiga.
KRAMKRAMKRAM
Fia

Anna sa...

Vackert!!!

Anonym sa...

Hej Ulrika! Äntligen har jag fått hem er bok "Livet kan inte vänta" Så otroligt fin.. Fina bilder och fint skrivet om er alla tre. Önskar bara att jag hade kunnat få säga det till Sabina och Hanne också.. Förstår hur det känns. Förlorade min mamma i augusti ifjol och sorgen är så tung.Sorgen kan man lära sig att leva med, men saknaden finns alltid där.

Fina minnen av Sabina.

Tänker på dig!!

Kram från Eva i Skellefteå

NinaKatarina sa...

Beställde boken idag !!!

Julia sa...

Jag säger som alla andra - så fint.
Tårarna strömmar, trots att jag aldrig har träffat Sabina eller dig.
Jag förstår att detta är en jobbig tid. Men titeln på låt nr. 2 säger ju allt. Sabina finns i himlen nu, alltid hos dig.

Kramar till dig

mariah sa...

så vackert!..kram

Anonym sa...

Otroligt fint bildspel och jag gjorde precis som du skrev... Inga ord bara lyssna..Tagen av dina känslor som kom genom musiken och bilderna. Tack för att du delade med dig av dina minnen. Ta hand om dig! kram/Ella

Anonym sa...

Vilka systrar ni var. Underbart!
Varma tankar till dig.
M

Lillan sa...

Fina Ulrica.

Ack så sorgligt men så väldigt vackert bildspel. Vad fint du gjort detta. I dej hade hon verkligen en sann vän. Kram på dej

Anonym sa...

Fint!

Anonym sa...

Underbart vacker!
TACK!!

All KÄRLEK till DIG!

Ponder sa...

Åh, vilket fint bildspel du har gjort till minne av Sabina. Tårarna rinner och det känns så orättvist alltihop...

Linda sa...

Så otroligt vackert och känslosamt!
Jag blir så otroligt engagerad trots att jag aldrig har träffat Er.
Jag jobbar inom cancerforskningen och Ni ger mig en otrolig energi att fortsätta brinna för mitt jobb.

Kramar!

Anonym sa...

Åhh jag vill bara krama om dig. Inte för att det hjälper i sorgen, men ändå. Du var en fin vän för Sabina. Kämpa på och försök att få nya krafter. Pass på, nu kommer en kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Cilla

Anonym sa...

Vacra bilder, vackra låtar och vackra minnen.....kram Siss

Anonym sa...

Tårarna rinner, att livet kan vara så fruktansvärt svårt och utsätta en för prövningar man inte trodde var möjliga..Sabina, alltid så glad på alla bilder trots den svåra situationen. Likaså du ser alltid så fylld ut av liv & energi, jämnt så nära till ett gapflabb på ren svenska:) Jag vet inte riktigt hur du har det i din sjukdomsbild nu, men jag hoppas du får må fortsatt bra och att man har en riktigt bra plan för din framtida behandling.
Ta hand om dig & Tack för det fina bildspelet!

//En trogen Bloggläsare

Anonym sa...

SÅÅ vackert och så ljuvlig musik, vad fint gjort av Dig Ulrica, du är ju en helt enastående vän och människa i mina ögon. Kram Eva

Anonym sa...

Det känns UNDERBART i hjärtat att ha en så´n fin dotter, Tröstande Kramar från Mamma o Pappa

Anonym sa...

Tarana rinner....sa fint...R.I.P Sabina. Och styrke kramar till dig Ulrica! Kampa vidare!

kram
Patti

Anonym sa...

Underbart och ett otroligt kärleksfullt bildspel!

Ni fick inte lång tid ihop men ändå ser det ut som ni är som riktiga systrar..

Styrkekramar Gabriella från skåne

mona sa...

Ulrika. Vilket fint bildspel och vacker musik du gjort. Mina tankar finns hos dej. Var rädd om dej själv.
Soliga varma kramar Mona

Anonym sa...

Så vackert. Sitter med en klump i halsen.
Många kramar till dig!

Anonym sa...

Riktigt riktigt vackert och gripande!

Kramar Stina

bloggberta.blogg.se sa...

Tack, så fint du har gjort för din dossyster och för alla oss andra som har följt henne genom hennes blogg. Jag förstår att du har det extra tufft i dessa dagar men det är otroligt vad er kärlek till varandra speglar sig i bildspelet. Tack för att vi fick ta del.

Du är en fantastisk stark kvinna. Jag har genom Sabinas och din blogg lärt mig otroligt mycket. Livet är skört, vi måste hjälpa varandra när det är som svårast. Vi måste tänka goda tankar om varandra i vardagen. Kram

Amlon sa...

Vad fint! Man ser verkligen vilka fina vänner ni är!

Sköt om dej!

KRAM

Katarina sa...

Fantastiskt fint bildspel! Varma kramar till dig!

Katarina

Helene sa...

Så länge nån minns så finns man.......<3<3<3

Kram
Helene

Jenny sa...

Otroligt vackert!

Kramar...

Anonym sa...

Så levande hon ser ut...

Det känns som en dröm att hon inte längre finns bland oss.

Tack Ulrica för ett jätte vackert bildspel och som många innan mig har skrivit så syns det på er hur nära varandra ni stod trots att ni inte känt varandra så länge.

Vi ses snart
Varma kramar från Sabinas stora syster Rosa

Anonym sa...

Vilket superfit bildspel! Får tårar i ögonen när jag tänker på att Sabina inte längre finns här på jorden. Tänker på hennes barn och familj. Har själv en mamma som antagligen fått cancer, vi har ännu inte fått några deffinitiva besked men misstanken var stor enligt läkaren så det borde väl nästan vara detsamma som att de är "säkra" annars säger de nog inget va? Kramar till dig!

lotta sa...

ÅH.. VAD FINT!!! SAKNADEN ÄR SÅ STOR, VILL PRATA MED HENNE NU,OCH BERÄTTA VA FINT DU GJORT! KÄNNS SÅ JÄVLIGT ATT HON INTE FINNS LÄNGRE..KRAM KRAM L.O.T.T.A

Anonym sa...

Vilket underbart bildspel, fortsätt att kämpa.

Anonym sa...

Vilka fina bilder på er vänskap. Tack för att du delar med dig av din härliga dossyster. Hon är saknad!!! Kram A

Anonym sa...

Otroligt vackert gjort. Och snälla vad var den första låten? Nu så ska du kämpa på och gå emot alla odds och bli frisk. Vill fortsätta få goda recept och läsa din superba blogg länge till./sussi

Anonym sa...

Så vackert!
Har följt Sabinas kamp sen en tid tillbaka. Förstår att saknaden är tung. Önskar dig styrka och kraft i din fortsatta kamp.

Kramar Kamilla

Anonym sa...

Såna underbara minnen du har kvar. :) Jag har följt bådas bloggar, följt Er glädje och sorg. Ni har berört mig så stark och ni har även gett mig andra tankegångar om livet, hur man ska bevara och uppskatta det man har. Jag har även beställt boken och ser fram emot den! :)

Kärlek!

Anonym sa...

Vilket otroligt fint bildspel du har gjort.
Jag har läst eran bok och den var fantastiskt fin.
Kram från Elli i Kukkola

Nettan sa...

Jag har väl aldrig känt så mycket för någon man inte känner men hennes och din blogg är så underbara önskar jag kunde krama om er alla.Underbar video tårarna sprutar

Anonym sa...

Så underbart vackert.
Så gripande.
Ulrika vilken vän du är.
Kramar till dig.

Anki sa...

Vackert, så otroligt trollbindande jag bara satt och tittade och kände alla känslorna skölja över mig. Jag blev så tagen. Sänder alla mina styrke kramar.

Anonym sa...

ÅHHH VAD JAG ÄLSKAR DEJ.....DU GÖR NÅGONTING STORT VET DU DET???
Tänk om det fanns fler som du.
TUSEN++++++KRAMAR till dej och din familj/Kristina

litentanta sa...

Ordlöst men mer fyllt med känslor än vilken kärleksdikt nånsin skriven...

Önskar dig, alla anhöriga i alla er boksystrars familjer all kärlek jag bara kan framana!

Livet är så förbannat orättvist ibland...

/Efwa i Umeå

Sanna sa...

vad fint, det riktigt lyser om er av glädje,skratt, värme och kärlek...kram Sanna

lotta sa...

MÅSTE SÄGA IGEN HUR FINT DET HÄR BILDSPELET VA..SÅ BEROENDE FRAMKALLANDE!! VILL BARA DRÖMMA MEJ BORT..TILL HENNE!! NU ÄR HON DÄR DET ÄR VARMT, SOM HON SAGT TILL HENRY ATT HON VILLE...HOPPAS DAGARNA INTE RÄKNAS DÄR SÅ VI SNART SES IGEN!! .L.O.T.T.A

Jonna sa...

Sitter här och gråter floder.Så fint så fint! Jag trodde verkligen Sabina skulle klara det, hon skulle bli frisk! men tyvärr,nu gör hon allt i himlen för att du skall bli det! Du har världens finaste skyddsängel som vakar över dig!

Marre sa...

Måste kännas ensamt för dig med dem båda borta nu. Du är kvar och visar oss alla vilken fin vänskap ni hade. Har också beställt boken. Hoppas familjen tar god hand om dig i allt det svåra.
Kramar

Helene sa...

Oerhört fint, varmt ja... Finner inga ord. Har precis läst klart eran bok. Ta hand om dig!!!

Jill Agelin sa...

Ibland blir man så himla arg. Vem är det som bestämmer egentligen? Varför får vissa leva ett långt liv och vissa inte? Jag förstår att din sorg är oändlig, men som jag sagt förr. Er otroliga livsglädje är fantastisk. Du/Ni inspirerar mig massor och gör att livet får andra proportioner. Önskar dig allt gott! KRAM en mamma i Dalarna

Anonym sa...

Idag fick jag hem er bok och har precis sträckläst den. Tack snälla för att ni delade med er av era liv..

Jag önskar dig all lycka i framtiden!

Tack igen!
Nettan

Sessa sa...

9 minuter kärlek, glädje och sorg i ett enda virrvarr...
Jättefint gjort... Hon fixar nog och trixar för att allt ska gå bra för dig nu...
Min bästa vän är också en ängel precis som Sabina och jag tror att dom besöker sina nära så ofta de bara kan...

Massor med kramar till dig...

maud sa...

hej, har följt sabina sen länge och nu oxå hittat till dig. köpte o läste boken i månd kväll o sen det tråkiga beskedet på tisdan...livet är jävligt. sänder varma kramar till dig och hoppas av hela mitt hjärta att du fortsätter kämpa som bara den o njuter av livet under tiden.kramkram

Eva sa...

beklagar sorgen för din vän Sabina. Kram

Lotta sa...

Så mycket kärlek och värme. Fint att se att ni fick så bra stunder tillsammans. Mitt i allt det svåra.
Ta hand om dig!

Anonym sa...

Å så fint du gjort! Satt med tårfyllda ögon hela tiden trots att jag inte fick glädjen att lära känna Sabina mer än genom bloggen. Du verkar vara en fin vän Ulrica, och jag tror aldrig att jag har sett så många bilder i rad, med samma personer på, där glädjen lyser ur era ögon rakt genom datorn och sprider sig till mig fast jag vet inte om jag skrattar eller gråter eftersom det samtidigt är både sorgligt och fint. Jag hoppas att du själv har bra status i din sjukdom så att du kan berätta för oss andra om dig själv och ditt liv såsom du gör! Många varma kramar till dig från mig, Marina<3

Ingrid S sa...

Det här var mäktigt att se och höra. Helt otroligt.
Vad ni har upplevt mycket tillsammans, trots att ni inte känt varandra så länge.

Unknown sa...

Tack för att du delar med dig av dina minnen.
Önskar dig all lycka på din livsresa. Kämpa på.
Kram Tina

Anonym sa...

Idag gråter jag igen. Igår var jag helt förgråten. Ändå är ni okända för mig både du och Sabina.

Du har gjort det igen!Inga ord behövs!

Min pappa dog i hjärtinfarkt( 11år sen).
Jag höll på att bli tokig av sorg. Min mamma sörjde ej precis honom och ej mina syskon heller.
Jag tänkte på honom och grät dag och natt.
Så lycklig jag blev, då jag fick träffa honom i två helt fantastiska drömmar. När jag vaknade, trodde jag han levde. Oh, vad jag är tacksam, för att det undermedvetna gav mig denna upplevelse.Vi pratade och han berättade hur han kände sig,var han hade ont,m.m.Inga frågor fanns längre obesvarade tack vare drömmarna.Inget har kunnat trösta mig, såsom dessa drömmar gjorde.

Hoppas alla som mist någon älskad skulle få uppleva detta.
Min väninna som har bröstcancer tror, att det kanske sitter ännu värre i tarmar och mage, där hon har så ont och att det i bröstet istället är en metastas. Kan det va så?
Tack för du skriver så bra!

Anonym sa...

Mina tårar rinner...vilket fint bildspel och vilken underbar musik..så fruktansvärt tomt det måste kännas för dej...så underbar person du verkar vara...kämpa vidare..mina varma tankar går till dej, kram från en malmö-bo

Marie J sa...

Tack för att du delar med dig
Kram
Marie J

Milla sa...

Åh, så vackert...* kramar om* Milla

gissan sa...

Fy fan. Starkt!
Jättefint.
Kram Gissan

Anonym sa...

Du är underbar!!! världens bästa vän som har ställt upp i vått och torrt!!
krammmmm och pussssss på dig o din familj

Anonym sa...

Jätte fint och känslosamt...vila i frid kära Ssbina..styrka till hennes familj, nära och kära, och dig...hennes dossyster

julia sa...

Tårarna bara rinner och rinner. Vilken otorligt fin video du fixat.
kramar

Petra sa...

Åhh vilket vackert och känslosamt bildspel du gjort.Det syns att er vänskap var unik. Det är inte alla förunnat att få uppleva så djup och fin vänskap med en annan människa. Tack för att du delar med dig till oss.
Kämpa på Ulrica, du är en fantastisk tjej.
Styrkekramar

Bippa sa...

Åh så fina bilder och jättefin musik till!
Jag var nyss inne på http://enbart.blogg.se/, allt är så gripande och ofattbart. Jag kände ju inte Sabina privat men känner ändå en sån förlust och stort medlidande med dig och hennes familj. Jag har beställt er bok och hoppas att jag får den i dagarna.
Vet du mer?
"Vem kan segla förutan vind?
Vem kan ro utan åror?
Vem kan skiljas från vännen sin, utan att fälla tårar?"

ullis sa...

Hej Ulrica..

Vilka fina bilder och underbar musik.. Du har verkligen fångat Sabina.. Hon ser så glad och levande ut.. Tårarna rinner ned för mina kinder... Sabina hade så mycket kvar att ge och att leva för.. Det är svårt att förstå att hon inte längre finns med oss...

Jag ber och önskar så att du ska vinna din kamp..

Kram ullis...igen.

Anonym sa...

http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

Detta är ngt Sabina själv skrivit.

http://cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=9

Jag kan inte släppa Sabinas öde. Nu har jag hittat sidan,där man kan skänka pengar till cancerfonden för döda mammors barn tror jag det kallas.Mkt enkelt via Visakort direkt bl.a.

Anonym sa...

Ni är så modiga, starka och vackra! Och det syns verkligen på bilderna hur mycket ni betyder för varann.

Får jag berätta varför jag har fastnat för era två bloggar?

Min älskade kusin Sylvia, hon som också var en krigarprinsessa, fick Hodgkins som tonåring. Läkarna sa att hon bara hade ett halvår kvar att leva - men hon levde i 25 år efter det beskedet!

Du skulle ha gillat henne. Hon var extremt modig, ärlig och inte alls sentimental, samtidigt som hon hade förmågan att njuta lite extra av allt i livet. Hon hade liksom bestämt sig för att leva livet till det yttersta!

Med ert mod och er styrka påminner ni mig väldigt mycket om Sylvia, och det är nog den största komplimang jag kan ge till någon. Och jag hoppas att du ska överträffa läkarnas förväntningar med många år, du också!

Nu blev det ganska personligt, jag hoppas att du inte tar illa upp - och jag som inte ens känner dig utanför bloggens värld... jag hoppas att du kan ta det här meddelandet som en ärligt menad komplimang.

Ta hand om dig!
Valeska

Anonym sa...

Otroligt fint bildspel musik. Varma hälsningar karin

Anonym sa...

Så fint du gjort! Säker på att Sabina ler var hon än befinner sig nu...
Liten detalj jag sett som jag först tänkte skita i att skriva för jag tänkte det kunde uppfattas som makabert men jag chansar och gör det ändå. Har du sett att på bokomslaget så står lilla dos längst till höger och sen Sabina liksom lite vänd mot henne och så står du bakom dem lite grann. Det tror jag symboliserar att det kommer ta lång tid innan du joinar dem igen. De ser himla glada ut så de har det bra där de är nu. Sen kommer du efter som en gammal kvinna när du levt klart! Hoppas det positiva går fram, svårt att beskriva hur jag menar utan att det låter plumpt.
I vilket fall; stor kram till dig, lev fullt ut nu :o) Kramar Petronella

Anonym sa...

Hej,Ulrika.

Jag hittade Sabinas blogg genom en tillfälldighet,och genom hennes hittade jag din.
Jag har blivit så fängslad av hennas historia och liv,så gripande.
Det har gett mej et annat perspektiv på mitt eget liv...
Jag fick eran bok i går,läste den klar på en dag.Så gripande att läsa om Sabina,Hanne och dej!
Jag kan inte säga så mycket,men jag vill skicka dej alla varma tankar jag kan tänka,och masser kramar och goda önskningar!
Sölvi.

Anonym sa...

Hoppas du har kunnat sova i natt.

massor av kärlek och styrka till dig, tänker på dig mycket nu när du har sorg. Tänk, jag kände inte Sabina, jag känner inte dig men ni båda berör. Tänk om man kunde bära varandras smärtor. Jag skulle hjälpt till direkt.

KRAMAR/J.

Anonym sa...

skickar dig massvis med kramar. a

Anonym sa...

Skänker styrkekramar till dig......förstår att du har många starka känslor i dig.

Själv känner jag mig tom utan att jag kände Sabina som jag följt på bloggen någon månad en annan som jag också följt är Carina Ahlin som gick samma väg som Sabina för någon vecka sedan......

Hoppas att våren ger dig hopp ...och styrka. Samt att du verkar precis Sabina ha en underbar familj.

Maria sa...

Fint! Hoppas du får en så bra dag som möjligt. Tänker på dig. Kramar

Lillan sa...

Hejsan Ulrica!
Nu äntligen fick jag er bok i går och sträckläste den. En väldigt välskriven och bra bok med fina bilder osv. Tänker på dej och hoppas att du snart mår lite bättre. Det är alltid jobbigt att förlora nära och kära. Min mamma gick bort i juni och hon var min allra bästa vän och det känns fruktansvärt. Hon hade KOL och hjärtat orkade inte mer. Ha en fin dag. Kram

Brittalovisa sa...

Fina bilder och underbar musik!
Sänder en tanke till Sabinas hela familj och även stor varm kram till Dig och din familj!

Lena sa...

Fantastiskt fint bildspel på Sabina och dig med familjer!Tillsammans med de otroligt vackra sångerna strömmar tårarna ner för mina kinder. Jag kan inte föreställa mig hur det känns att förlora någon som stått en så nära. I går sträckläste jag er bok, den gick inte att lägga ifrån sig. Jag tänker på dig och Sabinas familj i denna svåra sorg och önskar dig all lycka till i kampen mot cancern.....Kram

Anonym sa...

Såå otroligt fint och nära.
Bamsekram. /Mulla

gullefjunen sa...

Ett fint minne du har , bildspelet är fint.
Jag saknar Sabina, har följt hennes blogg ett tag och hon var en kämpe.

Kramar...

Sanna sa...

Fina bilder, underbar musik, tårar som rinner och en bekräftelse på hur j*vla orättvist livet kan vara...

Mette sa...

Hej!
Jag har inte skrivit på din blogg tidigare.Bara läst.
Jag beklagar din sorg.Förstår att det måste vara jobbigt.Har förstått att du och Sabina blev väldigt tighta.Nu är det bara du kvar.Vad märkligt det måste kännas.Ni tre är unga kvinnor med fantastiskt mkt visdom.
Just nu håller jag på att läsa "Livet kan inte vänta".Fick den med posten igår.
Den är så fina.Ni är tre så underbara tjejer.
Har själv hade cancer.Fick en form av cancer 2006.Den cancern heter Gingomandibulär cancer.Märkligt.Just denna typ av cancer drabbar cirka 100 personer on året i Sverige.Den drabbar främst män,men jag är kvinna.
Typiskt mig.Jag skall ju ha något ovanligt.
Du finns i mina tankar.
Kram från Mette
ps.Det tog mig nästan 2½år att lära mig stava sjukans namn.ds

Anonym sa...

Åter igen vill jag säga:
allt e så vackert.man gråter o gråter
och vill spela upp detta bildspel om o om igen..
Ta väl hand om dig.o krama sabinas barn från oss alla bloggare.

Anonym sa...

Såå fint, all styrka och värme till dej//AK

Anonym sa...

Hej Ulrika! Så otroligt fint. Förstår att det måste vara jobigt för dig, nu när båda är borta.
Jag har beställt boken "Livet kan inte vänta"
Jag hoppas att du vinner din kamp.
Må så bra och var rädd om dig.
Styrkekramar Madeleine

Orchid sa...

Vilken vacker hyllning du gjort! Jag tackar att jag fick se!
Jag gläder mig åt att se hur ofantligt många som hyllat Sabina, dom allra flesta kände inte henne. Men alla ville ta del av hennes öde, hörde av sig till henne med uppmuntrande, vänliga ord!
Jag förstår att bloggvärlden är nödvändig för oss alla och jag har hopp om mänsklighetens vänlighet när jag ser gensvaret!
Ta hand om dig!
Ingegerd

Mette sa...

Jag känner KÄRLEKEN.
Kram Mette

Mette sa...

Ni tre underbara tjejer har gett sjukdomen ett vackert,nej tre vackra ansikten.
Jag är djupt rörd.
Kramen

Anonym sa...

Har just läst boken om er tre, boksystrar. Följde Hanne på hennes blogg.

Boken är mycket fin och den gav mig hopp, trots allt. Ni är modiga som ställde upp och lämnade ut er till oss.

Ta hand om dig nu och tänd många ljus. Maria R

Malin sa...

Mycket vackert bildspel, med underbar musik, de två första har jag aldrig förut hört, men de var fantastiska. Säkert sitter Sabina på ett moln just nu, ler och minns tillsammans med dig... Kramiz M

Anonym sa...

TACK söta rara, det var otroligt fint! Oj vad tårarna rinner ner för mina kinder. Oj vad jag saknar min älskade älskade syster!

Stor kram från lillesyster Johanna

jenny j sa...

HEJ ULRICA.
Vilket fint bildspel...vår älskade vän. Vi är många som saknar henne.
kram Jenny J

Anonym sa...

Åh vad fint!
Tänker på dig,
kram från Lisa

Anna sa...

Kärleken går liksom igenom skärmen, eller hur man ska uttrycka det. Fantastiskt vackert och känslosamt!

Önskar dig det bästa.
Varma kramar från anna

Anonym sa...

Hej! Beställde "Livet kan inte vänta" och fick den igår. Läste ut den på eftermiddag. Grät som en gris. Önskar dig all lycka till. Dig och din vackra familj. Kram småland

Lotta sa...

Har precis läst er fina bok.Den är så otroligt fin och gripande.Jag har följt Sabinas blogg länge,och det känns som om man känner er alla lite.Så otroligt starka.Sköt om dig,och hoppas att du får en fin och solig vecka trots all din sorg.Önskar dej allt gott.Många,många kramar från lotta

Anonym sa...

Tack för det fina bildspelet. Kram/a i Vällingby

Kajsa sa...

Du har verkligen lyckats fint med ditt bildspel! Du har fångat det vackra! Mina tårar rinner och rinner. att dina dagar är fulla med tårar kan jag verkligen förstå! Vilken helt otroligt fin vän du är till Sabina!/STOR kram

smileolina sa...

Otroligt fin och gripande bildspel.
Ni är så otroligt fina.

Jag skickar en varm kram till dig och din familj!!!!

Anonym sa...

Det är hemskt, att förlora någon nära. Tomhet och sorg kommer nog alltid att finnas. Men Sabina har det bättre nu. Hon har ingen smärta längre.

Fint bildspel som får tårarna att rinna.

Ta han om dig, Ulrica.
Kram

Anonym sa...

Hur mår du?
Tänker på dig!
Kram

Hanna sa...

Så fint bildspel, starka minnen. Ta hand om dej! Kram Hanna

Anonym sa...

Ett mycket fint bildspel och otroligt vacker musik till. Du är fantastisk som finner kraften att gå vidare. Den kraften kommer inifrån dig och den kommer att hjälpa dig i många svåra stunder.

Hoppas att ni får det trevligt ikväll och njut av att vara tillsammans med dina kära och nära.

Kramar från din vän T

Carina sa...

Underbart vackert!
Kan tro att Sabina dansar en stilla dans nu och tänker på dig gumman!
Ni har haft en oförglömlig tid tillsammans och jag kan tro att saknaden är enorm!

Jag tänker på dig och alla andra som drabbats på samma sätt som dig och Sabina!

Varma kramar!

//C

Anonym sa...

Gråter............Vad fint du gjort och till en underbar sång..Förstår att det är svårt...Kram//Nina

Majsanochmalla sa...

Vilken fint och värdigt bildspel du satt ihop över din/sabinas vänskap..

Anar att det sitter en smärtfri, leende Sabinaängel på ett moln och attackerar dig med samma kärlek... Som du visar henne.. Dessutom vet jag att hon skickar dig massor av mod och styrka... Jättemycket styrka!

Hon gläds med dig, hon gråter med dig och hon väntar på dig. Men inte än Ulrika... Du har mycket kvar att ge...

Kämpa på.. Ulrika med familj..

Mod, styrka och kärlek..

Pok

Malla & Majsan

Sabina sa...

Med tårar som rinner oavbrutet, ser jag bild på bild på två fantastiska tjejer. Två dossystrar som har sådana band till varandra.
Det här var ett otroligt fint bildspel med vackra låtar till.
Jag är sååå ledsen för Sabina, men även för din skull.
Varma kramar Sabina G.

Kockis. sa...

Varma Kramar till dig Ulrica!

Anonym sa...

Ni är så fina båda två, vilka leenden. Fint minne att bevara.

Anonym sa...

vilken fin vänskap mellan er!
Kram Ayla

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig av ditt liv, av dina bilder av din sorg... Låten är underbar... Finns inte ord som kan trösta, bara tankar och minnen att vårdas.
Beklagar att du mist din doskompis.

Anonym sa...

Vilket vackert bildspel! Har följt Sabinas blogg sen augusti och har nu "halkat" in här. Vilka otroligt fina personligheter ni är. Tack för att ni delar med er både via blogg och i den fina boken jag nyss sträckläst. Styrkekramar från annmarie

Amanda sa...

ååååhhh ulrica vilket underbart bildspel du gjort. Och vilka fina minnen att bevara. Tårarna rinner ner för mina kinder, sååå fantastiskt fint var det.
Tusen miljoner kramar idenna stund...//Amanda

Anonym sa...

Så fint du satt ihop med bilder av er till den allra finaste musiken...Tänk att människor man inte känner kan beröra så mkt...tårarna bara trillar.
Kram Camilla

Lisa sa...

Så fint!! och vilka fina sånger! Du hyllade verkligen Sabinas minne med det vackra bildspelet.

Anonym sa...

"lånar" A angel låten av dig för att stödja insamlingen till Sabina på cancerfonden och hoppas att det är ok för dig..

Anonym sa...

Jag sörjer verkligen med dej!!!! Vilka fina bilder....
Vilken tjej!!!!
Jag tror och hoppas att du kan gå vidare i hennes anda!!!!
Var stark!
Av hela mitt hjärta, LYCKA TILL!
From nu kommer jag följa din logg!!

Anonym sa...

Vilken fin vän du är till Sabina.
Tänk om alla hade en sån!
*kram*
Mvh Misse

Anna sa...

Ofattbart, jag tittar in på Sabinas sida varje dag fortfarande - som om slutet skulle kunna ändras....
Jättefina bilder, jag förstår att det känns tung

Anonym sa...

Så fint bildspel.. tårarna rinner

kram NiLLAN

Anonym sa...

så fint!
jag har följt Sabina i hennes kamp
hon lämnar ett stort tomrum...
ta hand om dig

Anonym sa...

Jag har läst boken och känner vemod,jag tittade på bildspelet som var så fint, med vemod,att livet är så orättvist.Känner med dig.

Många kramar till dig

J.E

Annelie sa...

Åhh vilket vackert bildspel. Jag har följt Sabinas kamp ett tag, må denna härliga tjej vila i frid.
Tänker på Henry & flickorna och allaa er andra som stod henne närmast.

Lycka till och må allt gå dig väl

Kramar //Annelie

Sara Nordberg sa...

Tårarna rinner nerför mina kinder..så underbart vackert.
Har du lust att skriva ett inlägg och berätta vad sångerna heter?
Kramar i massor!!
Sara

Anna sa...

Otroligt vackert!!
Som du skriver så är inga ord egentligen nödvändiga, men jag kan ändå inte låta bli att skriva ner min reflektion... På samma sätt som ni och så många, många, många, med er (fast ni fick ju den verkliga förmånen att ha "the real deal" i era liv...)är tacksamma över att Sabina fanns,så förstår jag hur tacksam Sabina måste ha varit över att få ha ER och DEJ i sitt... :)
En varm kram!