onsdag 29 april 2009

Tisdag.

Jag tog en snabbrunda med Doris (och hade förmånen att träffa Alva utanför hennes skola) innan vi åkte till KS för att göra datortomografin. När jag, efter en timme, druckit upp allt vatten i tillbringaren så var det min tur att ligga på britsen och åka in och ut i "ringen" några gånger. Biverkningarna man får av kontrastvätskan är inte roliga, det känns som om man kissar på sig, det hettar i hela kroppen och man får en hemsk metallsmak i munnen.

Som belöning hade jag en lunchdate med Ostfrun och bebis i Vällingby efteråt. Vi åt thaibuffé tills det nästan sprutade genom öronen. Sedan köpte vi med oss lite kaffebröd och gick hem till mig och satt på altanen och fikade.
Jag hade en väldigt trevlig eftermiddag.
Kvällen var också trevlig. Lasse och jag var tillsammans med hans systerson och flickvän, på inspelningen av Babben & Co. Det var många roliga gäster och bra musikunderhållning. Lasse var lycklig över att få träffa en av sina idoler, Johan Glans.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig Ulrica. Hoppas att provsvaren blir possitiva, alltså att allt ser bra ut.Vad kul att ni gillar att gå på tv inspelningar:) Vi var på Hej baberiba inspelning och min son tyckte att det var superkul. Trevlig dag önskar jag dig och Lasse. Varma hälsn. Karin

Kajsa sa...

Kanske vi ser er i tv:n! Vad det låter mysigt med fika på altanen!!!/Kram

Amanda sa...

låter som allting gått bra ulrica. hoppas du också mår bra trots omständigheterna...kram Amanda

Aforia sa...

go kväll,
Hoppas att dagen och kvällen varit bra. Tassar in för att önska dig och familjen en trevlig Valborg.
Kramis