fredag 17 april 2009

Film.

Lasse och jag har inte samma intresse vad gäller filmer och vilka filmer som verkar bra och sevärda. Jag vill se dokumentärer, verklighetstrogna filmer eller romantiska komedier. Han föredrar påhittade filmer, "sagor" eller typ "det våras för"-filmerna, James Bond eller liknande.

Igår ville han se klart en film han börjat se. När jag suttit med honom och tittat en stund på de märkliga figurerna med de märkliga rösterna i den märkliga handlingen så sa jag:
-Det här verkar inte vara en så bra film, älskling.
-Nej, det är den inte men jag måste fortsätta titta för att se om de hittar stolen (??!).....

Ja, ni kanske förstår vad jag menar...

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha...vilken rolig kommentar från honom..
Min "gubbe"är likadan och det är sällan vi ser på samma filmer tyvärr.

Ha en fin helg!
Stor kram från Gabriella (Skåne)

mona sa...

fnissar till...det låter som hemma hos oss. Jag tittade på era bilder från föregående blogg...vad fin du är på dom. Ha en riktigt skön helg.
kram mona

julia sa...

Ja förstår precis vad du menar!!! Så är det för mig och min sambo med.. Hoppas du får en härlig helg!
kramar

anna J sa...

haha låter precis som min...fastnar i allt, och måste se hur det slutar!
själv är jag film-o-man men det får aldrig handla om barn eller djur som far illa på nåt sätt, ex har jag inte sett en svensk film på hur länge som helst...just för att jag är så rädd att se barn fara illa, fått för mig att alla barn mår dåligt i wallander-filmerna eller Beck-filmerna. man är ju så olika...
krma på dej och ps håller med föregående inlägg att du var fantastiskt fin på bilderna...
kramar anna

pysseltanten sa...

Hihi, likadant här...;)
Klarar bara inte aaav såna mysko filmer. Gillar inte att fullständigt sväva ut i det blå på det viset...(Gillar inte trolleri o magi HELLER, tråkig som jag är, hihi) Vill känna att det finns en verklighet bakom. O gärna lite ROMANCE of course...haha.
De störstaste av kraaamizar från Skåneland

Anonym sa...

Haha....riktigt kul faktiskt! Det är riktiga livet vi pratar om :-))
Kram ahelena

Catarina sa...

hehe.. verkar som om vi är många som känner igen oss.. Vad gäller Bondfilmer så bara vägrar jag..
Catarina
Ps..det ser ut att bli kanonfina bilder!

Anonym sa...

Jag gillar både dokumentärer, verklighetsbaserade filmer och deckare...men även fantasy och "sagor" av olika sorter!
Min gubbe däremot bara äääälskar konstiga, svarta och gräsliga finsk/turkiska/jugoslaviska/ryska
filmer...ju underligare desto bättre!
Om jag frågar vad filmen handlar om, kan han svara: "Inte fan vet jag...."
*Suck*

Kram Siss

marika b sa...

precis som min gubbe, vill se fantasifilmer medan jag vill se dokumentär eller romantik....hehe..vad är det för mening för att slösa tiden på så meningsslösa filmer som sincefiction..påhittade liksom..men tydligen har allt sin mening...kram marika

Amlon sa...

*haha* :)

Här hemma har vi inte heller samma filmsmak. I går blev jag "tvingad" att se Batman. Jag somande efter ca 3 minuter. ;)

Din blogg har blivit en del av min vardag. Jag kikar in varje dag och ser hur du har det. Jag tycker du är fantastisk! Punkt slut! :)

Ha en fin dag! Jag ska i väg och jobba.

Kram

Anki sa...

Ha ha! Verkar vara en toppenfilm! Vi har det som ni, vi gillar inte alls samma filmer.

Ha det gott i helgen!

Filibabba sa...

hahah, ja killar och filmer alltså! ;)

peter pc carlsson sa...

haha. Ja vi får ju hoppas (om det nu var meningen) att de hittade stolen så att de fick någonstans att sitta.

....
Du har åter blivit nominerad till Månadens blogg. Omröstningen pågår fram till sista april. Du kan rösta en gång varje dag. Vinnarna kommer att få 150 kr att skänka till valfri hjälporganisation.

Den blogg som vinner "Månadens Blogg" går till "Enbarts årsfinal" 2009 och vinnaren där kommer jag att bjuda på en middag på en restaurang i Stockholm. (På så viss blir ju jag också en vinnare ;-) Kan vinnaren och jag inte ses ger jag 1.000 kr till valfri hjälporganisation i vinnarens namn.

Se till att rösta och få dina läsare att rösta på din blogg. Det går att rösta en gång per dag.

Lycka till!

Peter PC Carlsson

Anonym sa...

haha känner igen det där samma problem här ;)

// styrke kram din bloggläsare

Mette sa...

Ja precis,så är det.Män har lite annan smak ang film än den vi kvinnor har.Har oxå svårt att förstå mäns filmsmak.
Jo jag röstar på dim blogg.Den är bara bäst.......
Kram Mette