onsdag 29 april 2009

Skelettscint.

Klockan halv tio var vi på KS igen för att jag skulle få injektionen med radioaktivt ämne som under fyra timmar skulle sprida sig i kroppen innan det var dax för själva skelettscintigrafin. Under tiden vi väntade åkte vi hem och fick lite "tråkiga vuxensaker" gjorda.

När skelettscinten var avklarad åkte vi och hyrde ett släp för att fortsätta till Rotebro där våra 35 byggtimmerstockar låg och väntade. Vårt släp klarade av en vikt på 500 kilo men allt timmer vägde lite mer än 700 kilo så det blev en nervös resa tillbaka till Vällingby.

Dr Lidbrink ringde under middagen och talade om att bilirubinet var nere i riktigt bra normala värden.
Yes! Det får vi leva på tills nästa vecka när de andra svaren kommer.

På kvällen, när Lasse var och simmade, gick jag en promenad med Doris till apoteket för att köpa allergimedicin till Alva och Lasse. Sedan gick jag vägen förbi Lasses mamma där Morsan och Farsan hälsade på. Jag vet inte vem som blev gladast av att se vem, de eller Doris.

Imorgon är sista dagen att rösta på Enbart ...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Är en av dessa som smygäter i din chokladask :o)
Men du har ju stenkoll i allafall vad jag har förstått.
Har i vilket fall som hellst röstat på din blogg.
Önskar dig och din fina familj en trevlig Valborg.
Kram från Helene i Gävle.

Lillan sa...

Vad skönt att värdet var bättre. Hoppas det håller i sej. Nu har jag varit och röstat på din blogg, och du leder verkligen med stor marginal såg jag vilket inte förvånar mej det minsta. Ha det gott. Kram

Anonym sa...

Hej! Skönt att värdena var bra, har röstat på dig nu, och du leder ju stort! Håller tummarna för posetiva svar nästa vecka. Trevlig valborg! Kram Milla

The Cheesewife sa...

Ville bara skicka en liten kram innan vi drar ut till Aspö om en timme. Bebisen har feber dessvärre men jag hoppas den går ned snart.

Trevlig valborg!

Ima sa...

Håller tummar för att det är bra resultat också nästa vecka!
Röstat på dig förstås!

Ima

Amanda sa...

skönt att värdena var bra ulrica. hoppas resterande av provsvaren också är bra. vill önska dig och din familj en trevlig helg,...//Amanda

Anna Lindkvist sa...

Hej Ulrica, jag är en cancersyster som ofta läser din blogg. Jag håller tummarna att dina provsvar är bra, känner så igen mej i väntans ångest.
Vårkramar Anna

litentanta sa...

Stort grattis till både bra värden, förstås! och din lilla seger hemma hos "Enbart"! Hoppas ni tar den där middagen nu :-)

/en titt in ibland läsare ;-)