torsdag 23 april 2009

Onsdag.

Igår förmiddag hade jag ytterligare en bloggläsare på besök, även hon hade med sig ett paket, med två väldigt fina ljusstakar i (men det är absolut inget paketkrav för att träffa mig!). Det är kul att se vilka det är som äter av min elektroniska choklad. Jag tycker det är intressant att få veta hur de hittade till mig, varför de läser och hur länge de har läst.

Det var en intensiv och påfrestande dag igår.

Jag och två andra från min grupp åkte till Rabalder för att sätta sprätt på lite pengar. Det blev en klänning till mig, varsin tröja till Lasse och Alva (hoppas inte Adam blir ledsen) och två tröjor och en klänning till Ostbebisen.

Jag fick ett samtal från min syster som talade om att ännu en cancerkompis inte längre får njuta av våren här utan är på ett varmare och soligare ställe. Jag känner mig bara helt tom och undrar om tråkigheterna aldrig ska ta slut någongång.

Efter middagen var det en liten Andaktsstund. Det var samtalsterapeuten som vi har enskilda- och gruppsamtal med som höll i den. Det var frivilligt att delta men alla i vår grupp bestämde sig för att lyssna till hennes kloka ord.
Det var väldigt fint men oerhört jobbigt. Hon träffade Dossyster i höstas och har följt henne sedan dess, så när hon tillägnade en sång till henne blev det bara för mycket. Jag såg Andaktsstunden som en förberedelse till vad som komma skall på fredag. Usch, vad det kommer att bli jobbigt.

Det blev ändå en rätt trevlig stund i bubbelpoolen med efterföljande tedrickande och TVtittande iklädda våra morgonrockar i mysfåtöljerna framför den gemensamma TV:n innan jag gick till mitt rum.
Där blev jag uppdaterad om läget hemma av Lasse innan jag somnade.

19 kommentarer:

Anonym sa...

hej ulrica jag har aldrig tidigare skrivit något inlägg här men har följtdin och sabinas blogg under en ganska lång tid. jag är förundrad över vilken livsvilja och positiv inställning du har trots din svåra sjukdom. jag har själv förlorat min mamma ibröstcancer när jag var 19 år och min allra bästa barndomsvän försvann från mig bara 45 år gammal för 4 år sedan. jag lever som om jag vore sjuk, detta kan låta konstigt , men jag känner att jag njuter bättre av tillvaron på detta sätt. att fånga dagen och göra det bästa av sin tid borde vara ett visdomsord för oss alla. jag köpte din bok och sträckläste den samma eftermiddag som jag hämtat ut den på posten, den var underbar ,tänkvärd och full av härliga bilder. skickar dig slutligen styrkekramar inför morgondagen och hoppas att du besegrar din nedra sjukdom, det känns som att du har kraft till det.många kramar från Eva

Anonym sa...

Välkommen hem , tror att Du är efterlängtad även om det har fungerat bra hemma, jag har gjort vad jag kan när det gäller Doris å vi har haft sååååå mysigt på våra promenader i vårsolen, hoppas oxå att Dina dagar har varit värdefulla för Dej, nu kör vi igång med garderober å slipers till nya uteplatsen, ser fram emot att få krama Dej igen, Soliga kramar från Mamma

NinaKatarina sa...

Hej
Jag hittade hit genom Vimmelmamman som skrev om Sabina som skrev om dig.
Nu läser jag varje dag och försöker ge lite kärlek genom universum.
Kämpa på !!!

gladmymlan sa...

hej, vännen,

förstår om morgondagen kommer bli oerhört svår, men försök kommaihåg där i all sorg och bland alla tårar, att sabina faktiskt inte lider mer, och att hon blivit befriad från kroppens alla smärtor och begränsningar, nu är hon Fri!
kommer att tänka på er och sabina och barnen så klart, hoppas att det kommer gå bra, det är fortfarande lite overkligt att det hänt.
tusen kramar
anna

Aforia sa...

Hej Ulrica,
Hittade in hit via Herr Enbart's blogg. Ville bara ge dig en styrkekram inför morgondagen. Vet att det kommer att bli en jobbig dag.
Kramis

Anonym sa...

välkommen hem
trots morgondagen blir en definitiv o tung dag....
jag hittade oxå hit genom vimmel o sen sabina.
har läst boken o tyckte den var fantastiskt bra, dock sorglig när man vet att s o h har lämnat jordelivet.
tänker på dig.
kram a

mona sa...

Hej Ulrika. Jag vet att du kommer att ha en svår dag i morgon. Tänder ett ljus för Sabina.
Strykekramar Mona

Jag är Elisabeth sa...

Hoppas på en fin begravning i morgon i vårsolen. Sabina har kommit till ett bra ställe tror jag men jag vill ändå själv inte lämna denna jord ännu.
Ny röntgen nästa vecka. Ska det vara så här livet ut verkligen? Hur klarar du av att ladda inför alla dessa återbesök? Och inte veta när det är dags för nya cellgifter och mediciner hela tiden. Jobbigt att leva i ovissheten, det enda som är säkert är att vi alla kommer att dö en dag. Kram tills vidare.

Anna sa...

Hej Ulrica, har själv varit på allt för många begravningar. Brukar tänka på det Dan Hylander sjunger, "nån poet har en gång sagt att man ska dansa när nån dör". Den raden har skänkt tröst även om tårarna trillar.
Bamsekram !

Amlon sa...

Tänker på dej och Sabina idag!!

Styrkekramar!

Lillan sa...

Hejsan Ulrica!

Vill bara säga att mina tankar finns hos dej denna svåra dag. Det kommer att bli en fin dag när våren är här och ni kommer även att få en fin stund tillsammans. Kram på dej.

Anonym sa...

tänker på dig o sabina just nu.
kyrkan kommer att fyllas m kärlek.
kram anna

Anonym sa...

Skickar tusen styrkekramar till dig idag. Just nu är det fullt av ljus och kärlek i kyrkan, och dagen är jätte vacker med mycket sol, precis så som Sabina vill ha det. varma hälsan. Karin

Maja sa...

Verkligen en fin blogg du har. Brukar läsa den i bland och hoppas att du har en bra dag.

Passa på att vinn ett eget namnsmycke. Den bästa motiveringen vinner valfri text.

Tina i Falun sa...

Hej Ulrica.
Jag är oxå en som dagligen tittar in på din blogg, och jag tror jag kom hit genom Dossysters blogg.

Idag är ingen bra dag, trots riktig sommarvärme o sol.
Men jag tror att hon nu sitter däruppe o myser tillsammans med den andra som vandrat med/mött "skitsjukdomen"
Ha en bra kväll och var rädda om varann....

Amanda sa...

låter som en dag fylld med blandade känslor. både glädje och sorg. hoppas du haft en fin och njutningsfull vistelse trots alla jobbiga minnen osv. måste bara få fråga vem är "ostbebisen? blev lite nyfiken när du skrev så. kram Amanda

Anonym sa...

Hej! Har tänkt på dig/er idag. *kramar om* Milla

Anonym sa...

Hej Ulrica,

Har tänkt mycket på dig idag. Solen har ju strålat hela dagen, och jag hoppas att ni fick en vacker stund för Dossyster idag.

Kram från foten av Mösseberg, Anna

Gagnskullu sa...

Hej!
Hittade hit via enbartblogg som nominerat dig. Men har läst en del om dig via Sabina.

Ha det så bra!!