tisdag 21 april 2009

Tisdag.

Gårdagen avslutades traditionsenligt med en stund i relaxen och en stund i bubbelbadet med några andra från min grupp.
Under dagen hann jag även med ett pass med Rofyllda rörelser, Bildterapi och Gruppsamtal.
Vi är åtta stycken i min grupp (alla har spridd bröstcancer) och de flesta är lite äldre än mig (en är yngre). När man är en grupp som vi är här så håller man ihop, vi äter, pratar, fikar, promenerar och går på olika aktiviteter ihop. Men det är nästan alltid så att det "klickar" mer med en del än andra. Jag för min del känner en väldig connection till henne som mist sin man för inte så länge sedan. Vi är på något vis på samma stadie. Hon begravde sin man innan hon åkte hit och jag ska begrava min kompis när jag kommer hem. Vi har båda stöttat och funnits till hands när de varit sjuka och inser att vi måste ta hand om oss lite nu.

Därför har jag just njutit av en Taktil stimulering, en slags beröringsmassage där man går igenom hela kroppen. Till och med mellan tårna och i öronen!

När jag och Dossyster var här i höstas så la vi till våra bloggar som favoriter på datorerna här nere i källaren, döm om min förvåning när jag upptäckte att de fortfarande låg kvar som favoriter. Efter mer än sju månader!

Idag känner jag mig lite nervös. När jag för några veckor sedan skrev att jag skulle hit till Mösseberg så hörde en bloggläsare av sig om att hon gärna ville ses (och få boken signerad) när jag var i hennes hemstad. Och jag är inte den som är den... Så i kväll är det dax. För träff och signering. Som värsta kändisen.

10 kommentarer:

Hanna sa...

Njut av vistelsen och ta vara på dig! För det är alltid behövligt och det är du värd!

Anonym sa...

Skickar en hälsning till dig. Hoppas att du har det bra idag, hälsn Karin

Anonym sa...

Hoppas du har det bra och kan känna lite lugn efter allt. Det vore uppskattat att få ta del av Sabinas begravning på avstånd, ex bilder och att du berättar om den när den är. Om du orkar och hennes anhöriga tycker det är okej. Eftersom hon själv planerat den vore det stort att se lite..

Jenny sa...

Taktil massage är underbart. Jag provade det på Hälsomässan i vintras.

Ta hand om dig och njut av vistelsen.

Kram från trogen bloggläsare

Anonym sa...

Så "tuff" önskar även jag att jag var,
jag var och badade på Mösseberg igår och kollade om jag såg dig.
Hur länge är du kvar?
Kram kram

Filibabba sa...

Det lät som en helt underbar massage!! :D

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Besökte Mösseberg i november och tyckte det var en vändpunkt på min cancerresa. Vilket fantastiskt ställe. Glömt namnet på den fantastiska kvinnan/diakon som höll i samtalen. Var det Helene?
Jag följer din blogg och hoppas så att du får må bra och vara en lyclig tjej 4-ever. Kram A

bloggberta.blogg.se sa...

Hoppas just DU får några fina dagar och njuter. Det är du värd, det är jag säker på när jag läser din blogg.

Anonym sa...

Hoppas du får en fin vecka, det låter som du mår gott där på Mösseberg.
Kram Kram Mulla

Anonym sa...

Nu har jag förstått varför vi drabbbas av all sjukdom.Såg ett program med forskning på apgrupper. Mycket intressant. Det är de snälla, beskedliga, som blir sjuka ej alfahannar tex lite förenklat.Det är som jag och min kollega alltid sagt, ragator och satkärringar klarar sig och blir gamla som gatan,oxå det lite förenklat,men det ligger ngt i det.