söndag 19 april 2009

Chokladteater.

Gårdagskvällens teater var överraskande bra. Den var på en liten teater inne i stan. Det var bara en liten dörr från gatan och en trappa ner en jättemysig bar med några bord och ytterligare ett rum med en scen och ca. 80 sittplatser.
Vi fick en påse med små chokladbitar i som vi i publiken åt tillsammans när berättaren sa till.
Vid ett tillfälle sa han: "Har alla fått upp den. Då för ni den till näsan. (Lite argt till en herre i publiken) Vänta, va? Har du redan stoppat in din!? Nu får alla stoppa in den. Låt den vila på tungan. Massera den mot gommen"
Han pratade givetvis om en chokladbit men Lasse och jag associerade till något helt annat...

Vi var helt fascinerade över att de kan komma på handling och sånger på en gång. Tre stycken och utan manus. Det var otroligt proffsigt, väldigt roligt och mycket uppskattat.

Vilken respons jag fick på inlägget om film! Det trodde jag aldrig.
Jag skulle vilja passa på att rekommendera en film vi faktiskt tyckte om båda två. Den heter Music & Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore. En riktig feelgood film med riktigt bra soundtrack (80-tals musik. I like!).

Mösseberg here I come...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så bra Ulrica!!!
Hoppas du får det jättebra på Mösseberg!
kraam Lottie

Anonym sa...

Den filmen är verkligen kanon på alla sätt. Båda handling och skådespelare är suveräna.
Kram Helena

Anki sa...

Den filmen håller jag med dig om,jättebra. Ett bra filmtips är Dagboken. Den rekommenderar både jag och min sambo er.

Hoppas du får det bra i Falköping, då är du inte många mil från mig. Det är underbart vackert där på Mösseberg!!

Amanda sa...

låter som en väldigt bra teater. jätte kul att du går ut och roar dig. det behöver både du och din man. ha en underbar kväll nu oxå. kram Amanda

anna sa...

gillar du 80talsmusik och feel-good film kan jag bara säga WEDDING SINGER med adam sandler och drew barrymore. har nog sett den fem gånger, och det är en sån 80tals tripp och så gullig film...
chokladteatern lät jätte-mysig!
kram på dej
anna

Fillis sa...

Tack för tipset, har sett Music an Lyrics en gång tidigare men det var längesen - men jag minns att den var bra, så det är nog dags igen.

Anna-Karin sa...

Hej Ulrica,

Jag vill säga tack för er bok som jag precis läst ut. Tårarna har runnit och jag beundrar er så i er styrka och mod då ni gått igenom allt i er sjukdom. Tack för att ni delat med er. Stor styrkekram och kämpa på. Anna-Karin i UpplandsVäsby

ullis sa...

Hej Ulrica..

Hoppas du får det bra i Mösseberg.. Skickar en stooor kram till dig!! Du finns i mina tankar...

Kram ullis