fredag 3 april 2009

Provsvar.

Det blev en härligt svettig morgonpromenad med Doris i vårsolen. Hon fick leka en stund på hundängen med sina hundkompisar Vilma, Freja, Myran och Ester. Många gulliga hunddamer allså.

Jag planterade några kärleksört på tomten efter promenaden med Doris tills min mobil ringde och jag blev upplyst om att vår bok snart skulle medverka i Malous program. Det var en bra intervju med Lilla Boksysters pappa och syster. Men det var lite konstigt att se mitt ansikte på bokomslaget i TV.

Idag har jag fått ett erbjudande om att delta i en fotoutställning. Det låter kul/spännande så jag har tackat ja.

Jag har fått svar på mitt senaste blodprov som jag tog igår och det drar ner mig ordentligt. Bilirubinvärdet fortsätter att stiga och är nu det högsta jag hittills haft. Vad är det som händer?
Provsvaret och det faktum att Dossyster inte finns längre gör att fredagen inte känts helt lyckad.

För att trösta mig (och för att ha lite fredagsmys) så köpte jag Ben & Jerry's-glass för 150 kronor (!) som vi åt till Så ska det låta.

29 kommentarer:

Anki sa...

Såg slutet på repotaget i dag, ska försöka Kolla igen. Kanske på internet? Jag har ju boken. Det är gott att trösta sig i bland även om det kostar! Glassen är ju god! Kram på dig!

Helena sa...

Huuu..., vilken dyyyr glass!
Hur gör dom när Bilirubinet drar iväg så? Blir det nån ny undersökning av levern? Eller mer kortison?
Känner er inte men jag tänker på dig och jag tänker på Sabinas anhöriga... Skickar en tröstande cyberkram till dig och tycker nog att du kan vara värd lite dyr glass!

Åsa sa...

Hej Ulrica
Har läst din blogg en bra stund nu. Och är fast! Har också följt Sabina länge...
Min mamma är sjuk i spridd cancer och jag har levt med henne och sjukdomen i drygt ett år nu. Hon är tuff... lite lik både dig och Sabina och därför har ni hjälpt mig så oerhört mycket. Att förstå.. att få en insikt och perspektiv på allt som händer. Jag hoppas att jag stöter på dig på Radiumhemmet (vi är där ofta.. ofta..) någon gång så att jag får chansen att tacka dig på riktigt.

Du behövs.

... och fortsätt kämpa!!!!

Kram
Åsa

Anonym sa...

Kära snygga Ulrica.
När jag första gången läste din blogg hade du tittat på samma brinnade flygplan som jag i Vällingby. Jag skrev då till dig (tror jag - annars tänkte jag!) att DIG dig kommer det att gå bra för. Kanske är det ditt självklara, välformulerade sätt att skriva. Vet inte. Men jag tror på det fotfarande. Att du kommer att klara dig, bli bättre, kroppen besegrar, det kommer någon ny behandling. För du - du - ska inte dö riktigt ännu. Det var en stark förnimmelse.

Förlåt detta kanske naiva inlägg. Vetenskapen har ju sagt sitt. Men jag tror ändå på - att det kommer att gå vägen för dig.

/Magdalena

Unnur sa...

Köp glass för tusen spänn om du vill!
Hoppas du får en skön helg i solen trots allt.
kram / Unnur

Anne sa...

Hej
Länge sen jag skrev men har inte varit på topp om man säger så...
En fotoutställning är ju kanon - brukar vara oerhört skickliga fotografer inblandade. Man brukar bli riktigt snygg på såna bilder. Du kan väl lägga ut och visa sen?
Ja vad ska man säga om provsvar som inte är som man vill - fuck them, kanske?? Jag blev illa berörd i början men nu har jag på nåt sätt vant mig. Låter helt sjukt men det rinner liksom av...orkar inte, vill inte och till vilken nytta ska jag bli ledsen varje gång...Nä det finns nog inga bra svar på hur man ska tackla skiten...
Tycker du är en fantastisk person som förtjänar allt gott, även dyr glass!!! Klart ´vi ska unna oss - köpte ett halsband för 500 spänn och kände mig såååå nöjd!!
Ta hand om dig
Kram
A

Anonym sa...

Ben & Jerry glass....hur gott som helst. Ska man äta glass då är det den som gäller! Gillar själv cheescake smaken bäst.

Sambon såg inslaget på Tv4 tidigare idag och efter en stund hämtade vi även ut boken som kommit med posten. Vilken fin bok Ulrica!

Förstår om det är ensamt utan Sabina. Jag kände inte henne men följer hennes blogg. Kommer fortfarande göra det.

Nu är värd all Ben & Jerry glass i världen!

Jag hoppas verkligen du får en fin helg. Vi är många som håller tummarna för dig! Tack än en gång för boken! För att du är den du är!

Många kramar.

Maria sa...

Tänker på dig, Idag, I morgon och alla andra dagar!! Kramar

Anonym sa...

Har precis sett Malous "Efter tio" i repris på Tv4.se där hon pratar med Hannes syster och pappa och om er bok.
Så bra man kan se tv-program i efterhand på internet. Starkt av dem att orka sitta och prata om det i Tv. Allra helst som systern oxå är drabbad.
Måste säga till min väninna att hon testar sig ,om det skulle va ärftlig cancer hon har, eftersom hon har två mostrar, en faster och en kusin som dött i bröstcancer.
Ska snart läsa er bok själv.

Anonym sa...

Ledsen att höra om det stigande blodvärdet, men jag tror det är lugnt, DET KOMMER VÄNDA.!!!! du verkar så stark... :-)

njut av glassen.

KRAM

Mette sa...

Nu har jag läst boken.Det är en bok full av glädje mitt i allt elände.Bilderna i boken är så fina.Bilderna bidrar till att ge boken ett glädjebudskap.Du ser så busig ut på kortet där du kör båten.Hel vild.Den här boken skulle all vårdpersonal läsa.Den skulle ingå i kurslitteraturen.Ni tre tjejer har gjort ett stort intryck på mig och många andra.
Kram

Christine sa...

Första gången jag kommenterar här, har läst i ett par veckor.
Köpte boken genom att jag följde Sabinas blogg... Du är kändis nu ;-)
Hoppas att ni får en fin helg, att ni kan njuta av nuet och varandra.
Kram och hej,från mig, som är så förbannat imponerad av din kämparanda och positiva inställning!

Lena sa...

Jag såg reportaget på tv:n och har beställt boken för några dagar sedan.
Ser fram emot att den ska landa i min postlåda.
Jag har precis börjat följa dig och läst i kapp lite. Du är en kämpe!

Ät så mycket glass du vill, det är du värd!!
Många kramar

Ria:s sa...

Den glassen är lyx och lite lyx en vanlig Fredag är vad både du och familjen är värda. Ert liv är ju som en bergodalbana så ni får njuta när ni kan och orkar.
Mina hundpojkar hade nog gärna lekt på den hundängen bland alla damerna är jag rädd för.:)) Här finns bara en Bichon tjej som dom får dela på och det kan bli lite konflikter ibland.
Usch ja provsvar som inte är bra är inget kul att leva med, men jag ska hålla tummarna för dej att det blir bättre.
Ha nu en trevlig helg och tappa inte sugen, du har så mycket fint i ditt liv..Kramizzar till er alla och då menar jag även lilla hunddamen/Ritva

madeinjapan.devote.se sa...

Du är mer än värd sådan god glass. Önskar det fanns något jag kunde göra! Min mamma dog pga en leversjukdom som utvecklades till cancer och jag känner igen så mycket av henne i dig. Tänker på dig och hoppashoppashoppas

Anna Book sa...

Heeeej fina Ulrica. Behövde bara titta in för att kolla om du var okej?!!! Trist att dina värden är sämre :( Jag hoppas att du får all den hjälpen som du behöver och att det blir en snabb vändning till det bättre ;)
Tänker mycket på dig med ska du veta! Och jag uppskattade så att du och Lasse kom istället för S. till teatern när hon var för svag!

Kämpa på Ulrica!!!! Vi behöver dig och stöttar dig till 100% ska du veta.
Hoppas du får en okej helg med din fina familj.
Tusen styrke kramar från Anna Book.

http://www.annabook.nu

Anonym sa...

Solig kram till dig, hoppas din helg blir bra trots allt.
//Ulrica

Rospiggen sa...

Jag missade programmet med Malou och vet inte hur jag ska göra för att kunna se det på nätet, hade gärna velat se det.
Och du, unna dig dyr glass, det tycker jag :)

elli sa...

Nog är du väl unnad den dyra glassen. Herregud!!!!
Det är väl att fånga dagen om nåt!!
Ha nu en mysig helg och njut av allt!!!/elli

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Har just läst boken om er tre och jag tycket att den är helt underbar. Bilderna är så vackra och levande och hela boken är så fint gjord och så behaglig. Du och dina vänner i himmelen ska vara så stolta.

Anonym sa...

Jag missade programet som många andra men är det någon som kan lämna link så kan man titta på internet.

Anonym sa...

Den glassen är värd sina pengar.

Trist med dåligt värde. Hoppas att det reder upp sig, hur vet jag inte, men jag hoppas.

Fotoutställning minsann. Är du fotograf? Min hobby är att fotografera. Kika här om du vill...

http://www.flickr.com/photos/fragileangel/


Trevlig afton!

Kram

Anonym sa...

Jag har följt Sabinas blogg länge. Är så ledsen nu men vill ge dig allt stöd och kraft som behövs.

Anonym sa...

Ben & Jerry glass... MUMS :-) Men tok för dyr...

KRAM

Anonym sa...

programmet "efter tio" ligger uppe på tv4´as hemsida, där får man kolla gratis.

du är värd all b&j glass man kan köpa för pengar! hoppas allt går bra för dej. älskade boken och erat budskap går verkligen fram. många varma vårhäslningar /m

Anonym sa...

Hoppas du haft en bra helg Ulrica..Trotts allt.

Kramar om

Anonym sa...

Läste erat repotage i Vi Föräldrar idag...
Det var fint skrivet, men den kändes konstit att läsa om Sabina.

Ulrica, du är en kämpe, du klarar det här. Det kommer att ske ett mirakel.

Skickar massor av styrkekramar till dig.

Mimmi sa...

Önskar att du haft en skön helg och njut av glass :-) och samvaro.
Själv har jag haft en snabbförkylning med hög feber tyckt lite synd om mig själv men har då snabbt tänkt på dig och dina systrar och bröder som skulle vara glada över om det var en lite förkylning drabbats av.
Hoppas du förstår mina tankegångar.

Styrkekramar till dig ......vi är många många här ute som tänker på dig och vill inget mer än att du mår bra.

Anna sa...

Stark är det första ordet jag tänker på just nu, Ulrica är stark!

Tänker på er alla!

Varma solhälsningar Anna