lördag 31 januari 2009

Gästbloggare.

Januari månads gästbloggare får bli min bästa vän, älskade och man, Lasse...

Då har jag då återigen fått äran att göra min röst hörd i bloggform...

För er som missade mitt förra inlägg rekommenderar jag en titt tillbaka till den 19 augusti förra året (där jag dessutom var nyklippt av bilden att döma).

Jag lovade visst i det inlägget att jag skulle vara roligare den här gången.
Känns lite svårt att skoja till det så här på beställning, även om beställningen kom från mig, men man ska stå vid sitt ord...

En rolig historia kan jag i alla fall kosta på mig (och den här kommer inte från Berts fräckisbok):
- Jag svalde en glödlampa i går.
- Så hemskt! Vad hände?
- Lös i magen.

Ganska kul, tycker jag.



Annars är vårt liv i ett konstigt läge just nu.
Ulrica har ont i kroppen och vi har varit på sjukhuset och gjort en röntgen, men får vänta i över en vecka på svaret och under den veckan ska jag dessutom vara ensam hemma.
Helt ensam blir jag förstås inte. Doris är ju med mig! Vi kommer säkert ha det mysigt tillsammans.

Några andra som jag är övertygad om kommer att få det riktigt mysigt är Ulrica och Alva med ressällskap som åker till Fuerteventura på måndag.
Skönt för dem, men någon måste ju stanna hemma och ta hand om ruljansen...

Jag kommer att längta jättemycket, men jag får ju mina små doser mot längtan per sms och telefon. Dessutom tror jag visst att det ska finnas ett internetrum på hotellet så att ni bloggläsare också får lite uppdateringar på läget.

Nu tackar jag för förtroendet för den här gången och lämnar tillbaka laptopen till min älskade fru för en genomläsning (och kanske lite korrektur och/eller censur...) innan den här texten publiceras för allmänheten.
Vi hörs.

/Lasse

5 kommentarer:

Anne sa...

Hej Lasse!
För idag är det väl dig man skickar en kommentar till..??
Kan förstå att det är en konstigt situation - min sambo brukar ibland säga här hemma: Undrar hur det är att INTE tänka på döden minst en gång varje dag??
Ja visst hade det varit skönt att slippa men nu är det som det är...

Tycker att du ska passa på att fixa nån överraskning till girlsen kommer hem från resan. Nåt fint, gott eller mysigt - då känns det hur mycket du har saknat...

Ha en bra vecka som ensamhusse
H.
Anne

Anonym sa...

ja nu får vi hoppas att dom får en riktigt mysig resa å att U inte har så ont, det är ju oxå så att man inser hur mycket man tycker om varandra när man är ifrån varandra eller hur ?? vi kommer nog att ha lite "koll" så att Du o vovven har det bra även om ni är ensamna, får pussla ihop med våra arb.tider så vovven kommer ut på sina promenader, nu håller vi tummarna för att solen lyser över "holmarna" nästa vecka, renoveringskramar från Hässelby

Anonym sa...

Hej !
Jag heter Maria och jag läser din blogg och jag har aldrig kommenterat förrän nu. Jag vill ge en hälsning till hela familjen och säga att jag har er i mina tankar.
Jag är så tagen och berörd av din historia och du berättar så beskrivande i din blogg.
Önskar det fanns något jag kunde göra för er !
Jag fortsätter att be om förbättring...
Ta hand om er !
Kramar från Maria

Anonym sa...

Skickar en stor kram till er alla. Önskar tjejerna en fin resa! a

Anonym sa...

hej lasse, trevligt inlägg:) hoppas dina tjejer får en härlig semester. hälsningar karin