onsdag 28 januari 2009

Läkarbesök.

Ja, det var inget upplyftande besök hos läkaren idag direkt. Som jag en längre tid känt/misstänkt så har det skett en försämring.
Jag har haft ont i övre delen av magen ett par veckor och nu visade blodprovet på förhöjda levervärden. Bilirubinvärdet var lika högt som i höstas, när jag var tvungen att sluta med de nya dyra tabletterna. Det befann sig en stor fet stjärna bakom de övriga levervärdena, vilket betyder att det avviker från det normala. Jävla skit!!!
Fortfarande vet jag inte vad som är fel, om det har spridit sig till andra organ eller om tumörerna "bara" ökat i antal i levern och skelettet. Det får datortomografin på fredag visa.

Jag, Lasse, Dossyster med sambo och en tjej från Mösseberg möblerade om i cafeterian på Radiumhemmet för att få plats att äta vår lunch efter våra läkarbesök. Trots värk, smärtande nacktumörer och pissbesked hade vi en trevlig stund innan alla skulle vidare, i vårt fall presentinköp till Adam som fyller 14 år på fredag. Vi tror och hoppas att han blir nöjd med vårt presentval.

11 kommentarer:

Lenox sa...

Jag håller tummarna för dig!

Anonym sa...

Hej igen,va kul att få träffa dig och dossyster idag,försök att njuta av eran resa nu men jag förstår att det är svårt att koppla bort tankarna, håller tummarna när det gäller DT röntgen,tusen kramar till dig/Åsa

Anonym sa...

Varma kramar till er alla! /från Emma

Anonym sa...

Hej Ulrika! Har aldrig kommenterat tidigare men läser din blogg varje dag. Har inte vetat vad jag ska skriva riktigt. Beundrar dig för din styrka att kämpa mot detta och för att du delar med dig av ditt liv och dina tankar och känslor här på bloggen.
Följer även Sabinas blogg och förundras över vilka fantastiska kvinnor ni är. Och vilka fina familjer ni har som finns där för er och stöttar er. Önskar jag kunde göra något också. Sänder i alla fall massor av kramar till dig och önskar innerligt att DT svaret inte ska vara negativt och önskar dig en härlig resa. Tänker på dig//Hälsningar från Annelie

Anonym sa...

Skickar en stor dos styrkekramar till dig!!

Anonym sa...

Kram från mig oxå!!

Anne sa...

FAN!! Det finns inga ord för detta - hoppas bara på att allt är en dröm så att DTsvaret visar nada!! Det skulle få mig att tro på attd et faktiskt finns nån högre makt.
Tänker på dig, vi får fortsätta kräla i skiten och hoppas på det bästa!
Kram
A

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Jag hamnade här genom Sabinas blogg som jag följt de senaste månaderna.Måste bara säga att jag tycker ni har en fantastisk kämparglöd och humor trots den här skitsjukdomen. Du står mitt i livet o skulle inte behöva kämpa mot döden.

Jag har själv behandlats för en bc okt-07 till juni-08. Jag ska börja arbetsträna nu på måndag. Det har varit en skittuff resa. Känner såklart oro för framtiden och kopplar direkt hosta, värk etc till återfall. Det är svårt att känna tillit till den här kroppen igen.

Önskar verkligen att du får bra besked nu på fredag. Kram A

Anonym sa...

Vi håller tummarna för att fredagens DT ger ett positivt besked....vilken skitsjukdom!
Skickar massor med goda vibbar över nätet....kram Ia

Anonym sa...

Hej!

Tänker på dig varje dag och hoppas ge dig positiv energi. Du är så duktig och har sån enorm kraft och styrka Ulrica! Du är verkligen helt fantastisk! Så orättvist att du ska behöva kämpa mot detta onda!
Hoppas verkligen att röntgen inte ska visa någon negativ förändring!

Hoppas Adam får en riktigt härlig födelsedag och ni tillsammans med honom.

Stor kram/L

Anonym sa...

Jag känner med dig av hela mitt hjärta.Vi håller tummarna att den där lilla "hjäveln" inte ställt till ännu mer.
J.E