fredag 30 januari 2009

Adam 14 år.


Klockan 04.05 i morse, för fjorton år sedan, kom min stora (han är längre än mig nu!) prins till världen drygt tre veckor för tidigt. Jag hade hjälpt min kompis (som jag ska åka till Fuerteventura med på måndag) att flytta dagen innan. Undrar om det kan vara det som fick honom att komma ut...?

Vi väckte honom med sång och presenter (tror att han blev nöjd, det är svårt att se i den åldern!) i morse och i kväll blir det lite kalas här hemma.

Jag har fortfarande ont i kroppen och det gör ont på nya ställen för varje dag som går. De senaste kvällarna har varit jobbiga psykiskt men idag har det hållit i sig även under dagen. Det är MYCKET tankar nu.

Gick Dorisrundan gråtandes, dels för smärtan och dels för sorgen över att inse att det skett en försämring och att det förmodligen är sista gången jag är med och firar Adams födelsedag. En tant jag brukar möta blev alldeles förtvivlad när hon undrade varför jag var ledsen och jag berättade varför.

Innan lunch kom Lasse och hämtade mig för att, för tredje gången den här veckan åka mot Radiumhemmet och KS, och där göra min datortomografi. Tyvärr kommer jag inte att få något svar förrän efter resan.
Jag hoppas och tror att resan kan göra att jag glömmer verkligheten för ett tag och att jag kommer att må bra av att bara får njuta av sol (förhoppningsvis!) och värme, god mat och trevligt sällskap. Måste bara hitta en hel resväska för våra har en tendens att gå sönder i blixtlåset och det vore lite trist om Alvas och mina kläder skulle ramla ut någonstans på vägen...

Dagens måste: Hårda paket.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det någon större gåva en ens barn?
Grattis Adam!
Jag hoppas att du ska få en fantastisk resa tillsammans med dina nära o kära.
kram A

Lenox sa...

Jag hoppas att ni får många många fina dagar tillsammans

Anonym sa...

Jag vill bara ge dig en stoor varm kram!!! (läser din blogg ofta & hoppas du får en riktigt fin resa!)

Anonym sa...

jag känner dig inte men jag läser din blogg och blir så ledsen. hoppas att resan blir underbar och att du kan koppla av och då är smärtfri. styrkekramar och värmande ljus från karin

Anonym sa...

Stort grattis till Adam från oss!

Jag tänker jättemycket på dig gumman och håller tummarna så hårt jag bara kan att DT´n inte visar några stora förändringar trots de försämrade värdena. Usch,jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer att fira Adams födelsedag även nästa år.

PS. Om du behöver låna en resväska så har jag ett par att låna ut,en är ganska stor. Hör av dig.

Anonym sa...

hej hej, har hittat till din blogg via sabinas sida, och vill bara säga grattis till din son och önska dej en skön resa....
men sen får vi tänka att livet är större än mätningar och värden...

under KAN ske, och SKER av och till. jag håller tummar och tår och allt man kan för att du ska få några fler födelsedagar med sonen!
många kramar från anna

Anonym sa...

Hej, hittade din blogg genom Sabinas, kan ej ens sätta mig in i er vardag, underbara människor mitt i livet, varför undrar man ju.....du berör oxå mycket, att läsa om er ger mig så mycket .........låter konstigt men det är så, önskar dig allt gott///U

Anonym sa...

Grattir Adam på din fördelsedag!
Önskar Sabina, Henry, Melinda coh Julia.

U du finns i mina tankar och jag ställer alltid upp på dig , vad du än behöver!

Kramiz

Anonym sa...

Grattir Adam på din fördelsedag!
Önskar Sabina, Henry, Melinda coh Julia.

U du finns i mina tankar och jag ställer alltid upp på dig , vad du än behöver!

Kramiz

Anonym sa...

Vill bara skicka en kram & hoppas er resa blir så bra den bara kan bli, är Sabinas vän & jag vet vad era resor betyder för er nu, försök att njut så mkt ni bara kan.Hoppas såklart på bra svar fr rtg. Ni finns i mina tankar /Jenny

Anonym sa...

Skickar styrktankar och allt. Även om förändring skett är inte hoppet ute.

Jag håller alla tummar och tår för att dt:n inte visar något dumt.

Ha det underbart på resan, är det någon som är värd det så är det du (och din familj)!

Kram
Cat

Anonym sa...

Hej!
Kom hit via Sabinas sida....du kämpar ju precis lika mkt och har det lika jobbigt ibland!
Om ngn startade en insamling till dig, så skulle jag bidra där oxå...du och din familj behöver oxå samla "goda minnen" och njuta av varenda sekund.....
Kram