söndag 4 januari 2009

Lördag.

Vi har, efter att ha upptäckt blodfläckar i vår säng, konstaterat att Doris löper. Därför är några promenader med en lösspringande Doris på hundängen inte att tänka på, för vi vill inte ha några smådorisar. Istället går vi i villaområdena häromkring.

Igår kväll var vi bjudna på middag hos en kompis till Lasse i Upplands Väsby. Vi åt lax och grönsaker, som varit i ugnen, och potatis. Det var väldigt gott så jag bad Lasse (som satt närmast) att lägga upp lite mer mat till mig, jag åt tills magen stod i fyra hörn!
Men jag lyckades ändå få ner chokladkaka med "mariannefluff" som serverades till Körslaget på TV.
Konceptet på programmet är bra tycker jag, att man samlar ihop ett gäng vanliga människor och bildar en kör, men varför måste ett lag röstas ut varje vecka? Och varför kan ingen hjälpa Gry att klä på sig?

Vad trevligt det är att vara ledig så här länge och kunna träffa kompisar, äta middagar ihop, spela spel eller bara sitta och prata. Inga krav eller tider att passa. Bara ta vara på tiden. Jag skulle lätt kunna vänja mig vid ett sådant här liv.

Igår tittade vi även igenom ett gäng bilder i ett försök att sortera dem, och jag hittade en så härligt sommarbild. Visst börjar man längta lite...?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad man får skratta ibland när man läser vad du har skrivit. Du är otroligt bra på att skriva. Det är bara det att just nu får man inte skratta, för då börjar vi bara hosta. Har just nu en sådan där äcklig förkylning, med ännu äckligare snor, som du hade för ett antal veckor sedan. Men det där med Gry's eventuella påklädning eller är det avklädning???!!! tänkte vi också på igår. Vi håller fullständigt med! Den fina sommarbilden, den såg ut att vara från "allas vårat berg". Blev lite sugna faktiskt!
Kramar från Kallhäll

Anonym sa...

stackars båtarna som ligger nere i båtklubben med bara ett pastskynke över sig..... men som vi sa om några månader är vi där nere å putsar o fejar igen, tänk vad fort tiden ändå går, det var ju inte länge sen vi drog upp dom,barnen tog ju ett sista bad för säsongen kommer ni ihåg ?????? Kalla kramar från H-by , (just nu 18gr. dubbla fleecetröjor å raggsockor, har nog inte lärt oss den nya pannan än)

Anonym sa...

Men oj vilken härlig bild! Ser precis ut som där vi har sommarställe.