lördag 3 januari 2009

Blod.

2009 har inte börjat helt lyckat för Lasse.

Igår när vi hade Ostfamiljen här på middag och spelkväll lyckades han välta ut min ammande kompis julmustglas över hennes klänning, ben (och strumpbyxor) och vår vita vardagsrumsmatta (som numera är brunfläckig!).

Efter duschen i morse skulle han ta fram kläder från överskåpet på sin garderob. Dörren är dock i vägen för hans huvud som får ett djupt jack och börjar blöda, ganska mycket faktiskt!
Jag som befinner mig i köket och plockar fram frukost åt oss hör inget av denna cirkus, utan hör bara när Lasse ropar: "Älskling, kan du komma ett tag. Det är inte så farligt som det ser ut!" Han vet att jag INTE tycker om blod och ville vara snäll och förbereda mig på att det fanns lite sådant. Jag fick möjligheten att leka sjuksköterska och det var riktigt trevligt att slippa vara patient för en stund... Men det är ruskigt vad det blöder från huvudet om man slår sig!

Något positivt det hela förde med sig är att vi nu beslutat oss för en fin garderob med skjutdörrar istället (något jag varit sugen på länge)! Yes, mer renovering!

Annars hade vi en trevlig kväll (trot eller ej men Ostfamiljen hade med sig en egen ost!!) med en väldigt god middag men med en mindre god efterrätt. Choklad-glace au four var inte en av de godaste efterrätter jag gjort, men den blev fin!

Vi spelade två spel (Lasse vann båda så där har han i alla fall tur), pratade drömmar och sexleksaker(!!?).
De hade lånat ett "djungelgym" åt bebisen som var väldigt high tech. Det känns som om vi växt upp på stenåldern...

Idag lite målning och senare middag hos en kompis till Lasse.

Dagens måste: Plåster.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ostfamiljen (lite motvilligt går jag med på att klumpas ihop med sambon som ostgalning och bilda en ostfamilj) tackar för senast och meddelar att klänningen är fin igen, hoppas mattan klarar sig lika bra efter en tvätt med annat än underlivstvål...

Bebisen har helt klart besvär av tandsprickningen och inte ens djungelgymmet är kul idag. Pappan är dessutom ute på byn och kollar fotboll hela kvällen så jag får se om jag lyckas få någon mat i mig idag.

Ha en fin kväll så ses vi snart igen! Hoppas Lasse huvud mår bra.

kram

Anonym sa...

Stackars Lasse att ha sån otur! Även Henry kammade hem vinsten igår! Hmm sexleksaker blev man ju nyfiken på, får ta en uppdatering i veckan! Ha en skön lördag...