onsdag 7 januari 2009

Tandtroll?

Det var svårt att gå upp imorse när klockan ringde vid sju. Doris förstod inte vad vi gjorde uppe mitt i natten, hon ville varken äta sin frukost eller gå någon morgonpromenad. Vi tog ändå en liten snabbrunda innan jag skyndade vidare in till stan, där Dossyster och jag skulle på ett möte.

Jag tog tunnelbanan in till stan och det var lite sorgligt att åka mitt i morgonrusningen med alla människor på väg till jobbet. De var finklädda, i ordninggjorda och liksom "på väg någonstans", och där satt jag som om jag levde ett "utanför" liv, som en utomjording. Jag hade gjort vad som helst för att bara få vara vanlig, frisk, på väg till mitt jobb och ha ett liv som var på G. Där man var med i matchen på något vis, och inte befann sig i vänteläge.
Tänk om jag bara kunde få leva ett friskt liv ett litet tag, tänka "friska" tankar och känna "friska" känslor. Läs trotsigt: "Jag vill också".

Efter mötet satt jag på tunnelbanan, på väg till tandläkaren, och åt yoghurt och lussebulle. Det tyckte jag var lite crazy!

Tandläkarbesöket gick bra, hade inga tandtroll. Tandläkaren var nöjd bara hon fick krafsa lite och tala om att jag borde använda tandtråd (vilket jag kommer att göra i en vecka, som efter varje tandläkarbesök), och jag gick därifrån fin i munnen.

Ensamkväll för mig då Lasse ska åka och simma, undrar om han vill komma i form så att han kan söka till filmen "Allt flyter 2"?

Dagens måste: Tandborste.

Inga kommentarer: