fredag 16 januari 2009

Fjällen.

Resan upp gick bra. Det var torrt och fint på vägarna. Men det är segt att sitta så länge i bilen.
Stugan är helt ok och jag började direkt att planera och möblera om stugan i mina tankar, som om den vore min egen.
Det var en väldigt trevlig kväll med utsökt mat och lite diskret firande av 40-åringen (flagga på bordet men utan sång).
Idag blev det skidåkning i 15 minusgrader och en isande blåst på isigt underlag. Men de som åker klagar inte utan kämpar på ändå.
Doris tycker inte om fjällen, det är på tok för kallt och blåsigt, men det blir små korta promenader ändå.
Ikväll är det vår stuga som gäller (för det är bara där vårt djur får vara med) för alla 13 i sällskapet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av tillvaron!

Anonym sa...

hej!Ullrika=)
Jag hittade din blogg i google när jag skrev Smedshagsskolan.
Du kanske inte kommer hiåg mig men Lasse var min mentor när jag gick i 3:an eller 4:an jag kommer inte ihåg riktigt=/haha!
Kul att läsa din blogg=)
Ha det bra<3

Kram/Alexandra=)

www.alexandralovetokiohotel.blogg.se

Anonym sa...

Hej! Det är första gången jag lämnar en kommentar på din blogg, men jag följer den varje dag likaså din dossystersblogg. Härligt att vara i fjällen! Kramar Pernilla i Östersund