lördag 10 januari 2009

Lördag.

Gårdagskvällen blev precis som jag trodde, trevligt sällskap och god mat. När vi väl var på plats vill säga, för det är inte helt lätt att köra bil och hitta en parkeringsplats i Stockholms innerstad. Men Lasse som ofta imponerar med sin bilkörning klarade det galant...

Restaurangen, som är en gammal båt, var charmig med lågt till tak och en magnifik utsikt över Saltsjön och ett glittrande Stockholm.

Men Dossyster och jag behövde uppsöka toaletterna vid ett tillfälle och jag förstår varför de inte hade städlistor, som Mc Donalds har, där det står när det städades senast...

Jag åt något som hette "Land och Hav" och det var nästan som för- och varmrätt i ett, det var väldigt gott och fint att se på.

Till efterrätt blev det äppelpaj i varm kolasås och glass i panna. Lite annorlunda men väldigt gott även det.

Idag har vi börjat se över vinterkläderna som ska med till fjällen, för nu börjar vår fjällenweekend närma sig med stormsteg.

Vi har också haft tillfälle att börja med inbjudan till vår helgalna fest, som äger rum om några veckor.

Jag undrar också om man kan/vågar/får ställa ut Doris på tomten för hon verkar inte tillfreds med livet här inne...

Inga kommentarer: