tisdag 27 januari 2009

Myskväll.

Eftersom jag har kommit fram till att det är smart av mig att ta lite hjälp utifrån, även om jag är väldigt tacksam för allt stöd jag får av alla nära, så bokade jag tid hos en psykoterapeut och hämtade ut en ask ångestdämpande tabletter igår. In case of!
Jag tror dessvärre att jag ska vara väldigt illa däran innan jag knaprar i mig en av dessa. Men det känns tryggt att ha dem liggandes här hemma i fall att det skulle bli för outhärdligt.
Min syster har även erbjudit sig att ta emot DT-svaret om jag vill det.

Jag ska också se till att Alva får någon att prata med så hon slipper vara så förtvivlat ledsen varje kväll när hon ska sova. -Mamma, varför börjar jag alltid tänka på din sjukdom när jag ska lägga mig och sova? frågade hon mig igår trots att vi hade en riktig myskväll igår.
Adams träning var inställd så vi gjorde chokladpudding, förvandlade vardagsrummet till en biosalong och tittade på den andra filmen om Arn (som vi fått låna av Dossyster för år och dar sedan!). Behöver jag tala om att mysfaktorn var skyhög!

Försöker återigen tänka på att jag gör vad jag kan, genom att ta min medicin, för att hålla snyltgästerna på plats (eller till och med försvinna). Sedan gör tumörerna som de vill ändå.

Vill också meddela att räkneverket just passerat 1000 stycken unika chokladätare. Crazy!

Funderar på om det är dax för någon ny undersökning, en gästbloggare eller en av Berts fräckisar snart?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman
Har ramlat in här av en slump. Syster som har 15 metastaser i lungorna efter ändtarmscancer. Läser din blogg varje dag, mina tankar går till dig och din familje hela tiden. Sänder massor av styrkekramar /Marianne

Anonym sa...

En fråga som INTE kräver ett svar men varför vill du inte ta dessa ångestdämpande?
Vore det inte bra att slippa åtminstone den delen av "helvetet"? (Ursäkta min okunnighet men vill verkligen veta.)
Du gör verkligen rätt att låta Alva träffa någon utomstående för lite prat om hennes tankar. Hon behöver det. Har hon någon annan vuxen kvinna att ty sig till senare i livet, typ moster, faster el. styvmor som hon känner förtroende för?

Hoppas ni får en mysig tisdagskväll.
Kram.

Anonym sa...

Hallå kusin,
Fick höra av morsan att du hade en blogg så jag blev nyfiken och kom in och läste.
Jag brukar tänka på dig och ville bara skicka lite styrkekramar.
/Mattias