onsdag 28 januari 2009

Dränering.

Idag är vi inne på tredje dagen (och endast elva veckor och fyra dagar kvar!) med buller och stök utanför vårt köksfönster. Tre Dosar (ni kommer väl ihåg Fragglarna?), en grävskopa och en traktor jobbar (mellan 7-16) med att dränera. Äntligen är det igång, efter två års dividerande fram och tillbaka angående priser, offerter och tidpunkt. Det är inte helt lätt när åtta hushåll ska komma överens.
Jag hoppas att jag, till våren, får vara med att bygga ännu en altan, plantera buskar och göra fint därute.

Om en stund bär det iväg till Radiumhemmet och blodprovstagning samt läkarbesök. Jag har en hel lista som ska avverkas.

* Förnya sjukskrivningen. (Som gick ut den sista december, vilket innebär noll cash den här månaden.)

* Remiss till psykoterapeuten. (Behövs efter ett avbrott på mer än ett år.)

* Läkemedelsintyg inför resan. (Man kan inte föra narkotikaklassat läkemedel in och ut ur landet hur som helst.)

* Symtom vid eventuell spridning? (Vilka symtom kan jag förvänta mig vid en eventuell spridning till andra organ? Kan de väntas dyka upp när vi är utomlands?)

* Tabletter? (Ska/kan jag börja om med de tabletter som sattes ut? Jag känner att jag inte riktigt gör allt vad jag kan för att förlänga livet.)

Lasse följer med mig och Dossyster har läkartid samtidigt som jag, så det blir nog en trevlig fika på ett mindre trevligt Radiumhem efteråt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas innerligt att inget nytt har tillkommit och resan blir en underbar och smärtfri upplevelse för dig. Håller tummarna att du får positiva besked idag, och är glad att ni är där samtidigt med dossyster så ni kan stötta och trösta varandra.
Tusen stärkande och värmande kramar från dossysters mamma

Anonym sa...

Håller tummarna för ett positivt besked idag...kram Ia

Anonym sa...

Idag håller vi tummarna riktigt hårt. Allt är bra skall Du se.Se fram emot en härlig vecka i solen, det är Du värd.
Kram, tänker på Dig från Linköping

Anonym sa...

hej, kom in på din blogg via sabinas. vill bara ge dig en liten hälsning från mig. ser att du också kämpar mot vad vimmelmamman (lotta grey) kallar skitsjukdomen. ser att du ska ut och resa, hoppas det blir en underbar resa. styrkekramar från karin

Anonym sa...

Hej Ulrica

Jag tänker på dig (er) ofta och hoppas att ni har det bra trots dystra tider. Jag hoppas även av hela mitt hjärta att det går bra hos doktorn idag och att inget nytt tillkommit. Hoppas resan blir bra, koppla av och ha det skönt!

Stor kram från Therese (fd kollega och Olivers mamma)

Anonym sa...

Tänker på dig & familjen!! Skickar massor av styrkekramar till dig!!
Skönt att du & Sabina/dossyster/ boksyster har varandra i med & motgångar..måste vara skönt att ha någon att luta sig emot och som kan förstå..

Kram ullis

Anne sa...

Hej Du!
Jag, precis som alla andra, hoppas att allt har gått så bra som det kan idag.
Du är duktig du som gör en lista på saker att ta upp med läkaren. Tror att jag behöver lära mig ett och annat av dig.
Om psykoterapeuten funkar bra för ett kontrollfreak, vilket ju jag är och kanske även du, så kan du väl berätta det...tror att jag oxå skulle behöva få ut lite ångest.
1000 kramar
A